Logičan sled: nakon dve generacije s rednim 6-cilindarskim motorom (E28 i E34) i zatim V8 mašinom (E39), kako bi postigli visoku snagu samo iz zapremine u BMW-ovom M odeljenju su osposobili za putnički automobil mašinu iz F1: 5,0 litarski 10-cilindarski dragulj V konfiguracije koji je u to doba pre 14 godina, predstavljalo vrh mašinogradnje u autoindustriji.
Motor je bio uparen sa 7-stepenim automatizovanim sekvencijalnim menjačem SMGIII, a imao je tri načina rada i 11 konfiguracija.
Performanse su za jedan karavan i danas strahovite: V10 postiže 507 KS pri visokih 7750 obrtaja i 520 Nm nešto niže, a motor se vrti do 8250 okrtaja kad se uključuje blokada. Dovoljno za 4,7 sekundi do 100 km/h iz stajanja i 14,7 do 200 km/h.
Zanimljivo je da je s E60 generacijom BMW i zadnji put ponudio karavanski M5 Touring jer je u to vreme Audi s modelom RS 6 bio nedodirljiv po pitanju sportskih karavana pa su se i u Minhenu razmahali.
Iduće dve generacije F10 i F90 zahvaljujući sve strožim normama oizduvnim gasovima su se ponovo vratili na V8 mašine ovaj put potpomognute turbo tehnologijom.
I zato E60 M5 i danas živi u srcima ljubitelja BMW-a s oznakom M i ne samo njih kao poslednji pravi M atmosferac.
Ono što može da bude još malo ekskluzivnije od M5 limuzine jeste retka karavanska verzija Touring, ovde s oznakom E61 kakvih je napravljeno tek 1.025 primeraka.
Konkretni primerak je upravo stigao u ponudu kod Auto Leitnera, holandskog trgovca ekskluzivnih, sportskih i automobila koji služe za ulaganje, koji uvek u ponudi ima nekoliko desetina vrlo specifičnih modela Porschea, Mercedesa ili BMW-a.
Lakiran u Merino Indianapolis crvenu boju, s kabinom u potpunosti presvučenom u crvenu kožu te s dodatkom mahagonija na kokpitu, deo je posebne narudžbine jedinog vlasnika iz BMW-ovog Individual kataloga.
Od 2007. godine kada je kupljen ovaj M5 Touring je do danas odvozio tek 63.334 originalnih kilometara. Uz auto dolazi kompletna servisna dokumentacija, račun kupovine i dva ključa.
Uz to, automobil ima svu moguću opremu koja se tada mogla naručiti – od staklenog panoramskog krova, zadnjih vrata pokretanih elektrikom, grejanih aktivnih prednjih sedišta, grejanje zadnje klupe i upravljača.
Automobil je u A1 stanju s prvim lakom, bez oštećenja naplataka i s gotovo nikakvim tragovima korišćenja u unutrašnjosti. Holandski diler ovaj jedinstveni M5 Touring nudi za 49.500 evra neto.
Malo ili puno kako kome, ali reč je o kolekcionarskom primerku koji više neće gubiti na ceni i koji se smatra mudrim ulaganjem…
Izvor: Jutarnji.hr