“Micubiši Motors” Severna Amerika premestiće svoje sedište u Sjedinjenim Američkim Državama iz Južne Kalifornije u Frenklin (Tenesi), do kraja godine, pridruživši se severnoameričkom partneru i kontrolnom deoničaru “Nissan Motor Co.” u predgrađu Nešvila.
Micubiši očekuje da će prelazak u Frenklin započeti u avgustu i da će u početku biti smešten u privremenom poslovnom prostoru, pošto traži stalnu lokaciju, navodi se u saopštenju kompanije. Japanski proizvođač automobila bio je stacioniran u južnoj Kaliforniji od sredine 80-ih godina prošlog veka i ima oko 200 radnika.
– Ovaj potez deo je tekućeg plana da se svaki aspekt Micubiši Motorsa u SAD-u promeni, počevši od korporativnog vođenja do odnosa sa partnerima i klijentima. Kompanija će se takođe fokusirati na budući rast i inovacije – navode iz Micubišija.
– Pokret MMNA ističe napore koji su uloženi u čitav globalni pejzaž Reno-Nisan-Micubišija, kako bi se kompanije približile u ključnim oblastima, uključujući nabavke, razvoj i ekonomičnost troškova – dodaje se.
Preseliće se gotovo sva odeljenja korporacije – prodaja i marketing, planiranje proizvoda, delatnosti partnera, ali distribucija delova će ostati u Kaliforniji. Micubiši radi sa Nisanom na izgradnji centra delova u novoizgrađenom zajedničkom objektu u Riversajdu u Kaliforniji. Oko 25 ljudi koji predstavljaju zapadni region takođe će ostati na starom mestu.
Ovaj potez ne utiče na druge objekte Micubiši Motorsa u SAD, kao što su operacije istraživanja i razvoja u En Erboru, u Mičigenu, i vladini odnosi u Vašingtonu.
Ponovno rođenje
Fred Diaz, generalni direktor “Micubiši Motors” Severna Amerika, izjavio je da taj potez ide ruku pod ruku sa planiranim preporodom brenda u SAD.
– Dok gledamo u budućnost, ovo je idealno vreme za nas da se preselimo u novi dom. Teška srca se opraštamo od Golden Stejta, uzbuđeni smo zbog replaska u Nešvil – rekao je direktor.
Micubišijeva odluka je još jedan gubitak za južnu Kaliforniju, koji se 2000. godine naziva “Motaun Vest” za koncentraciju automobilskih marki koje su bazirale svoje operacije u SAD-u. Od tada, brendovi pod Fordovom bivšom “Premier Automotive Group – Lincoln, Jaguar”, “Land Rover” i “Volvo” – preselili su se nazad na istok. Suzuki je prestao sa prodajom automobila u SAD-u, a Tojota se preselila u Teksas.
Pored toga, Nisan je 2006. godine preselio svoje sedište u Severnoj Americi iz Los Anđelesa u Nešvil, ostavljajući za sobom oko 60 odsto od 1.300 svojih zaposlenih radnika i rukovodilaca u to vreme. Micubiši je izjavio da je jedan od razloga što je izabrao Frenklin bila haj-tek zajednica na tom području, uz uštedu troškova, radno okruženje pogodno za poslovanje i blizinu Nisanu.
U Kaliforniji se i dalje nalaze Honda, Mazda, Hjundai i KIA. Međutim, kineski brendovi, kao što su GAC, Karma i Zoti, osnovali su fabriku u regionu.
Micubiši u poslednje vreme prodaje znatno više automobila. U 2017. i 2018. godini prodali su više od 100.000 vozila.
Prodaja u prvih pet meseci ove godine veća je za 4,6 posto u odnosu na isti period prošle godine.