U jeku trke u elektrifikaciji, češka Škoda veruje da postoji mesto i za pogon na metan, odnosno komprimovani prirodni gas (CNG).
Škoda je pre nekoliko meseci predstavila svoj veliki adut u kompaktnoj klasi, model Scalu, koja je sada dobija pomenuti pogon.
Za razliku od većeg brata Octavie koju pokreće 1,5-litarski četvorocilindarski motor, Scala G-TEC se oslanja na trocilindarsku 1,0-litarsku jedinicu sa skromnih 90 KS i 160 Nm, dok se snaga prenosi šestostepenim menjačem.
Međutim, fokus ovog automobila nisu snaga i brzina, već ekonomičnost, a u Škodi trvde da će Scala G-TEC sa tri CNG i jednim manjim benzinskim rezervoarima imati maksimalan domet od 630 kilometara.
Sa svega 13,8 kilograma gasa, Scala može da pređe 410 kilometara, dok devetolitarski benzinski rezervoar omogućava dodatnih 220 km.
Međutim, Scala na gas nije praktična kao “obična” verzija jer su spremnici za gas smanjili prtljažni prostor sa 467 na 339 litara.
Iako je smanjenje značajno, Scala je opet lider u ovom segmentu u Evropi.
Što se tiče opreme, Scala G-TEC će se prodavati u paketima Active, Ambition i Style sa kočionim diskovima na obe osovine.
Delimični LED farovi i zadnja svetla su deo standardne opreme, dok se će full-LED morati da se doplati.
Tu su i pomoćni sistem za održavanje vozila u traci, te automatsko kočenje.
Prodaja počinje u poslednjem kvartalu 2019.
B92