Podsjetimo, avion je prisilno sletio na pistu na aerodromu Šeremetjevo i zapalio se. U nesreći je poginula 41 osoba od njih 73 koliko ih je bilo na kobnom letu.
Pilot prijavio da se avion zapalio
Prema sadržaju razgovora pilota i dispečera kontrole leta koji je objavila REN TV, vidi se kako je pilot, Denis Evdokimov procijenio štetu na avionu kao ozbiljnu, ali ne i kritičnu.
Pilot je aerodromu poslao tzv. Pan-Pan signal kojim je dao do znanja da iako je avion oštećen ali ne i da mu je potrebna hitna pomoć.
Značilo je to da je avion pod prijetnjom, ali kako nema prijetnje po sam avion i živote putnika u njemu hitna pomoć nije potrebna.
Iako oštećen, avion se sve do samog slijetanja uredno kretao ka pisti. REN televizija prenosi kako je posada samo jednom prijavila kako nije spremna za slijetanje.
Stoga su još jednom okružili oko aerodroma i tek potom sletjeli.
“Avion se zapalio od munje”
REN televizija je prenijela dijelove transkripta koji su razumljivi široj javnosti budući da velik dio sadrži stručne izraze poznate samo stručnjacima.
Najprije se iz transkripta vidi kako pilot kontaktira aero- luku Šeremetjevo iz koje mu dopuštaju da govori.
Tada im on daje Pan-Pan signalizaciju.
“Približavamo se Moskvi. Molimo da se vratimo. 1492, izgubili smo radio komunikaciju, avion se zapalio od munje”, govori potom kontroli leta inženjer leta iz aviona.
Iz kontrole leta im potom dopuštaju da slete i daju im upute koji kurs da drže.
Pilot i kontrola leta su u kontaktu cijelo vrijeme dok se avion vraća na aerodrom i dok se spušta.
Kontrola leta je potom upitala pilota hoće li biti potrebna pomoć.
“Kontrola leta: Aeroflot 1492, kurs desno 160. Hoće li vam trebati pomoć?
Pilot: Primljeno, 160. Ne, sve je normalno. Sve je u redu.
Kontrola leta: Dakle, samo imate probleme s komunikacijama, jesam li vas dobro razumio?
Pilot: Komunikacija i gubitak automatske kontrole nad avionom.
Kontrola leta: U redu, primljeno”, iskomunicirali su pilot i kontrola leta.
Prepušten dispečeru iz tornja za slijetanje
Nakon toga su komunicirali i dalje, pilot je nakon dijela spuštanja rekao kako nisu spremni za slijetanje pa im je kontrola leta dala smjer za kruženje oko aerodroma.
Dispečer iz kontrole leta se i dalje čuo s pilotom kojemu je dao upute i smjer za slijetanje. Kada je sve bilo dogovoreno, prepustio je kolegama iz tornja za slijetanje na aerodrom kontakt sa pilotom leta 1492.
Pilot je kontaktirao dispečera i zatražio pomoć. Dispečer mu je dao upute za slijetanje te informacije o uslovima na pisti.
Potom, prenosi REN, dolazi do pauze od gotovo 2 minute u komunikaciji, a pilot slijeće avionom na pistu.
Sljedeće i jedino što se čuje do kraja razgovora je dispečer kontrole leta koji govori da hitne službe krenu na pistu.
Nekoliko sekundi nakon što je dotaknuo tlo avion Sukhoi Superjet 100 se dvaput odbio od tla i zapalio.
Samo 37 ljudi je preživjelo slijetanje, četvero članova posade i troje putnika.
Što se dešavalo u tornju?
No, REN televizija je objavila i šta se događalo u tornju dok je avion slijetao na pistu.
Navode kako ovaj dio razgovora piloti ne čuju, ali kako se on svejedno snima.
“Pola minute…smjer 12,5…držite kurs. Prilazite na 11. Prekid komunikacije, zakazivanje automatske kontrole nad avionom…prilazite normalno, oglasio sam alarm…”, čuje se jedan dispečer.
Snimljen je i razgovor dvojice dispečera.
“Ok, daj mu da sleti. Desno ima mjesta.
Nakon slijetanja, pitaj ga na kanalu za hitne slučajeve može li upravljati avionom sam po pisti.
Ovdje silazi on koji je hitni, ovdje je izlaz, ovdje pista za uzlijetanje…pitaj ga može li sam upravljati pistom…”, govori drugi dispečer.
“Gledaj! Oooo”, i psovke koje REN TV nije prenijela posljednja su zabilježena reakcija dispečera.
Index