Ova odluka doneta je na predlog Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja (ETSC), koji tvrdi da će se na taj način broj saobraćanih nezgoda na Starom kontinentu smanjiti za 30%.
Zahvaljujući novom sistemu, broj poginulih na evropskim putevima smanjio bi se za 25.000 u periodu od 15 godina, procenjuje ETSC.
Intelligent Speed Assistance (ISA) koristiće GPS podatke i postojeći sistem za “čitanje” saobraćajnih znakova kako bi u skladu sa ograničenjem brzine na određenoj deonici limitirao snagu motora i brzinu automobila, saznaje magazin Evo.
Kao i u slučaju postojećih limitatora brzine, i ISA bi mogao da se deaktivira oštrim pritiskom na papučicu gasa. Ipak, u odnosu na aktuelne sisteme, ukoliko bi vozač nastavio da vozi brzinom većom od dozvoljene narednih nekoliko sekundi, ISA bi se oglasio kratkotrajnim zvučnim alarmom, uz vizuelno upozorenje na instrument tabli, koje bi ostalo aktivirano sve dok vozač ne smanji brzinu ispod propisane granice.
Kako navodi ETSC, ovaj sistem bi u početku primene imao opciju da može da se isključi po želji vozača, kako bi se javnost postepeno pripremila na korišćenje novog uređaja, ali bi kasnije postao obavezan.
Podsećamo, Volvo je nedavno takođe iz razloga bezbednosti najavio uvođenje sličnog sistema kojim bi se od 2020. godine maksimalna brzina na automobilima tog proizvođača elektronski ograničila na 180 km/h.
B92