Posetioci najveće regionalne izložbe novih automobila u hali 1 Beogradskog sajma, na štandu brenda Subaru, pored novih vozila ovog japanskog proizvođača mogu da vide i delić istorije te kompanije – model “360” koji datira iz sredine 20. veka.
Počeci japanske kompanije Fuji Heavy Industries (FHI), koja proizvodi automobile marke Subaru, vezani su za 1917. godinu i osnivanje kompanije Aircraft Research Laboratory, koja se bavila istraživanjima iz oblasti vazduhoplovnih tehnologija, a kasnije je postala deo fabrike za proizvodnju aviona, Nakajima Aircraft Co. Ltd.

Posle Drugog svetskog rata, 1950. godine, ova fabrika reorganizovana je kao Fuji Sangyo Co. Ltd u dvanaest odvojenih profitnih centara, da bi se 15. jula 1953. njih pet spojili u novu kompaniju pod nazivom Fuji Heavy Industries (Fudži teška industrija).
Najznačajnija godina u istoriji kompanije bila je 1958. kada je FHI lansirala prvi japanski avion za obuku i testiranje, model T-1, ali i mini-automobil, Subaru 360, koji do 31. marta može da se vidi na štandu japanskog auto-brenda u hali 1 Beogradskog sajma.

Reč je o malom gradskom automobilu sa 2 vrata, 4 sedišta i motorom koji se nalazi u zadnjem delu vozila, dok je pogon takođe na zadnje točkove. Subaru 360 koristio je za pogon 2-cilindarski, 2-taktni, vazdušno hlađeni agregat zapremine od svega 356 ccm.
Snaga se prenosila na zadnje točkove pomoći 3-brzinskog manuelnog menjača, a automobil je mogao da razvije maksimalnu brzinu od 96 km/h.

U početku je motor proizvodio 16 ks (12 kW), a pred kraj životnog ciklusa modela “360” snaga je povećana na 25 ks (19 kW), odnosno 36 ks (27 kW) u opcionoj varijanti sa dvostrukim karburatorom.
Subaru 360 izrađivao se 1958-1971. godine, a za to vreme napravljeno je preko 390.000 ovih malih vozila.

B92