Prva zvezda štanda – na počasnom podijumu – je nova 508-ica.
Društvo joj prave modeli SUV game – Peugeot 2008, 3008 i 5008, kao i ostala putnička vozila – 108, 208 i 308.
Druga srpska premijera francuskog proizvođača je naslednik putničke verzije modela Partner, multifunkcionalni Rifter.
Sa dužinom od 4,75 metara, novi Peugeot 508 je odnosu na prethodnika kraći za 8 cm, niži za 5,a širi za 3 cm, čime su dobijene dinamičnije proporcije.
Vrata bez okvira doprinose kupe efektu dok su napred pozicionirani LED farovi sa dnevnim svetlima koja se spuštaju duž branika i asociraju na očnjake, a u zadnjem delu LED svetla ostavljaju utisak lavovskih kandži, čime zajedno doprinose krakaterističnom svetlosnom potpisu brenda.
Novi Peugeot 508 je proizveden na EMP2 modularnoj platformi čime je postignuta ušteda u odnosu na prethodni model u težini od 70 kg, koja utiče na potrošnju, pasivnu bezbednost i performanse.
Aktivna kontrola oslanjanja je doprinela da se vozilo prilagođava putu, načinu vožnje i težini vozila, a kroz multi-link oslanjanje je pojačana stabilnost svakog tocka.
Tačnije, oba zadnja točka rade nezavisno i eliminišu neravnine na putu bez uticaja na drugi točak omogućavajući na taj način udobno upravljanje i nizak nivo buke.
Od agregata su u ponudi benzinski Puretech motori od 180 i 225 konjskih snaga upareni sa osmostepenim automatskim menjačem kao i dizelski HDi motori od 130, 160 i 180 konjskih snaga, pri čemu je jedino najslabija verzija navedenih agregata dostupna sa manuelnim šestostepenim menjačem.
Drugi novitet, Peugeot Rifter pozajmio je neke od karakteristika SUV modela: visoko pozicionirana sedišta, velike točkove, visoke pragove, robustan zadnji branik…
Rifter je dostupan u kraćoj (4,4 m) i dužoj (4,75 m) verziji. Duži Peugeot Rifter može da se naruči u varijantama sa 2 ili 3 reda sedišta, odnosno za prevoz 5 ili 7 putnika.
Sedišta su modularna, pa se konfiguracija kabine lako može promeniti ako postoji potreba za prevozom većih predmeta, na uštrb putnika.
Standardni Peugeot Rifter sa 5 sedišta ima prtljažnik od 775 litara, dok produženi model sa preklopljenim naslonima sedišta dostiže čak 4.000 litara tovarnog prostora.
Instrument tabla je u skladu sa najnovijim trendom kompanije Peugeot koji uključuje drugu generaciju i-Cockpita sa izdignutim instrumentima i niže postavljenim volanom, dok se na vrhu centralne konzole nalazi ekran multimedijalnog sistema dijagonale 8 inča, nalik tabletu. Ponuda obuhvata i “head-up” displej ispred vozača.
Kada je reč o motorima, u fokusu su najnoviji Blue HDi agregati od 1.500 kubika sa 72, 100 i 130 konjskih snaga, a u ponudi su tri nivoa opreme Active, Allure i GT line.
B92