Renault je uspeo da održi prepoznatljivu estetiku svojih modela čak i na velikom SUV modelu kao što je Koleos.
Čuvena LED dnevna svetla „C“ oblika na kilometar nagoveštavaju koji vam se auto približava.
Osim toga, Renault ne bi bio to što jeste da u dizajn svojih modela ne unosi brojne elemente visoke mode po kojoj su Francuzi čuveni.
Po svom dizajnu i opremi najviše se ističu vrhunske verzije kompletne game sa oznakom „inisijal pari“ (Initiale Paris) koja je dostupna i na novom Koleosu. Upravo takvu verziju dobili smo na test.
Nije tajna da je Renault blisko sarađivao sa Nissanom tokom projektovanja svog najvećeg SUV modela.
Praktično, Koleos deli mehaniku sa modelom X-Trail sa kojim je vrlo sličan po dimenzijama, opremi i cenama.
Bitna razlika je to što je Koleos projektovan tako da donji deo vrata pokriva sajtnu, tako da nema prljanja ako prilikom ulaska ili izlaska iz auta nogom dodirnete prag.
Za pogon je zadužen 2.0 dizelaš sa 177 „konja“ a ugođaj ne bi bio potpun da nema automatskog menjača.
Reč je o CVT tehnologiji koja je izuzetno dobro prilagođena 2.0 dizelašu i praktično eliminiše turbo-rupu koja je primetna u verzijama sa manuelnim menjačem. Doduše, one više i nisu u ponudi.
Koleos je moguće kupiti i u verziji sa prednjim pogonom, čija cena kreće od 29.780 evra.
Za taj novac dobija se solidna oprema koja obuhvata senzore za kišu i svetla, senzor pritiska u gumama, električnu ručnu kočnicu, zadnje parking senzore, automatsko kočenje, alu-felne prečnika 17 inča, kožu na volanu i ručici menjača, sedišta presvučena veštačkom kožom…
Tu su još multimedijalni displej osetljiv na dodir prečnika sedam inča, automatski dvozonski klima-uređaj, dve USB utičnice za zadnja sedišta, tempomat i naravno dnevna svetla u LED tehnologiji i čuvenim „C“ oblikom.
Po želji, vozač može da odabere da auto vozi samo sa prednjim pogonom a kada zatreba, preko prekidača smeštenog sa leve strane volana može da aktivira pogon na sva četiri točka. Za razliku od mnogih konkurenata, Koleos ima i blokadu diferencijala.
U odnosu na Renault Talisman, Koleos ima manji ali praktičniji prtljažnik. Zbog petih vrata je pristupačniji, posebno u ovoj najskupljoj verziji koja ima ne samo otvaranje na struju, već je tu i opcija kojom lako otvarate gepek zamahivanjem nogom ispod zadnjeg branika.
To je vrlo zgodno kada su vam ruke pune i ovim potezom možete i da otvorite i da zatvorite prtljažnik.
Podsećamo da je Renault među retkim proizvođačima čiji je sistem beskontaktnog otključavanja projektovan tako da je dovoljno da se udaljite od vozila i da se ono automatski zaključa.
Kabina je očekivano prostrana ali se napred sedi uspravnije nego u limuzini. Naravno, bolja je i preglednost puta zbog povišene pozicije sedenja.
Generalno, nema mnogo automobila na tržištu koji nude više mesta u kabini. Uz vrlo bogatu opremu uživanje ne može da izostane.
Doduše, nema masažu u prednjim sedištima kao što je ima Talisman, ali zato su tu grejači i ventilacija elektro-pokretanih sedišta, kao i Bose ozvučenje.
Testirani primerak je opremljen i dodatnim „Winter IP“ paketom koji je za svaku preporuku; obuhvata grejače vetrobranskog stakla, grejače volana i grejače zadnjih sedišta, čiji prekidači nisu vidljivi na prvi pogled – nalaze se u centralnom naslonu za ruke.
Tu je i čuveni izbor boja ambijentalnog osvetljenja koji nam je poznat iz modela Megane i Talisman.
Francuska škola dizajna je ostavila svoj pečat, pa su sedišta presvučena posebno finom kožom u dezenu nekoliko tonova sive i bež boje.
Neizbežni su „Initiale Paris“ logo, kao i luksuzni nasloni za glavu, rezervisani specijalno za vrhunsku verziju.
Instrument tabla i centralna konzola su takođe prepoznatljive, po ugledu na druge najnovije modele Renaulta. To znači da je moguće menjati ne samo boju ambijentalnog osvetljenja, već i dizajn instrumenata.
S obzirom da mehaniku deli sa Nissanom X-Trail, za razliku od Talismana, Koleos nema personalizaciju odziva na gas, volana i amortizera u vidu „čip tjuninga na dugme“, preko „sport“ ili „individualnog“ moda.
Suvišno je pominjati da su razlike u voznim karakteristikama u odnosu na limuzinu velike, iako dele zajedničku mehaničku platformu CMF-C/D.
Karakterno, to su potpuno različiti automobili i ne bi trebalo da izazivaju veliku dilemu kod kupaca oko izbora.
Dvolitarski dizelaš je prava mera za prilično težak SUV. Sa svojih 177 KS uspešno se bori sa 1700 kilograma mase i nema problem da odgovori na zahtev za naglim međuubrzanjima čak i pri visokim putnim brzinama.
Za to je zaslužan ne samo veliki obrtni moment koji je na maksimumu već pri 2000 o/min, već i sjajni CVT menjač. Nikada ne drži motor na visokim obrtajima, osim kada zahtevate maksimum snage.
Prilikom standardnih ubrzanja motor radi na vrlo opuštenih 1400 obrtaja a auto ubrzava kontinuiranom promenom prenosnih odnosa menjača. Nema nikakvog „mučenja“ ni motora ni ušiju putnika.
Za veće brzine menjač je isprogramiran tako da ima unapred definisane prenosne odnose; zapravo imitira brzine kao kod klasičnog automatika.
Tako je u manuelnom modu na raspolaganju sedam stepeni prenosa; koristili smo ga uglavnom prilikom kočenja motorom jer je u automatskom režimu više nego komforan.
Za razliku od Nissana X-Trail, kada ručicu menjača gurnete nalevo, Koleos nema sportski mod menjača, već je direktno u manuelnom režimu.
Takođe, nema ni opcije u meniju za ručni odabir automatskog režima kočenja motorom (stalno je uključen), kao ni asistencije prilikom spuštanja niz strme i klizave nizbrdice.
Ogibljenje Koleosa je tvrđe podešeno; rupe po ulicama mu ne prijaju naročito, mada je iznenađujuće udoban po makadamu i generalno putevima van asfalta.
Gradska vožnja ne treba da vas plaši; veliki Renault je pitom i sofisticiran, lako se vozi, preglednost je dobra a za svaki slučaj tu su i svi mogući sistemi za aktivnu bezbednost, počevši od kontrole mrtvog ugla, upozorenja prilikom nenamernog napuštanja saobraćajne trake pa sve do automatskog kočenja.
Iznenađujuće je brz i agilan za jedan veliki SUV; na komandu gasa reaguje trenutno, bez ikakvog „razmišljanja“ i pauze, za šta je, pre svega, ponovo zaslužan CVT menjač.
Parkiranje takođe nije problem, ima prilično mali krug okretanja za ovoliki auto, a za svaki slučaj, tu je i funkcija automatskog parkiranja i isparkiravanja koja se aktivira pritiskom na taster na centralnoj konzoli.
Potrošnja je umerena, s obzirom na masu i sve druge okolnosti. U varijanti sa aktivnim pogonom na prednje točkovima uspeli smo da dostignemo čak 8,5 l/100 km po gradu.
Pri 130 km/h treba računati na sličnu vrednost. Ipak, veće putne brzine ozbiljno podižu potrošnju.
Na kraju, treba reći da je Koleos, kao jedan od najstilizovanijih SUV modela na našem tržištu, ima veoma dobru završnu obradu i kvalitetne materijale u kabini.
Svuda su površine meke na dodir, kao i atraktivni štep koji pokazuju veliku pažnju Renoa i posvećenost kupcu.
Naravno, Koleos ima i mana; na primer, automatika je rezervisana samo za vozačev prozor, što je neshvatljivo u današnje vreme, pogotovo na najvišem paketu opreme.
Voleli bismo da grejač sedišta mnogo brže reaguje; nekad nam se dešavalo da završimo kraću vožnju a da grejanje nismo ni osetili. Ipak, to su sve sitnice koje se uz nebrojene prednosti brzo zaboravljaju.
Koleos je sjajan porodični auto koji od opreme ima praktično sve što i najbolje opremljeni premijum konkurenti čija cena lako dostiže i duplo veće cifre.
Produžena garancija od pet godina je besplatna i važi do 150.000 pređenih kilometara.
U ovom trenutku Renault poklanja i opciju adaptivnog tempomata koji je dostupan uz srednji i najbolji paket opreme.
Cena testiranog primerka je 38.480 evra.
Maksimalna bezbednost
Na spisku opreme su skoro svi sistemi za aktivnu bezbednosti, kao što su upozorenje o nenamernom napuštanju saobraćajne trake, automatsko kočenje, senzor mrtvog ugla, snimanje saobraćajnih znakova i automatska duga svetla.
Ozbiljan 4×4 sistem
Što se tiče ozbiljnosti 4×4 pogona, Nissanov sistem koji je primenjen na Koleosu je zapravo u samom vrhu među SUV modelima, ne računajući okorele terence koji imaju redukciju i blokade prednjeg, zadnjeg i centralnog diferencijala.
Ovde nema redukcije, ali su zato vozaču na raspolaganju tri moda. Prvi je pogon na prednje točkove (2WD); drugi je automatski (4WD Auto) koji u zavisnosti od vrste podloge i proklizavanja točkova i do 50 posto obrtnog momenta prebacuje na zadnje točkove; treći aktivira stalan pogon na sva četiri točka (4WD Lock) u odnosu 50/50 na prednju i zadnju osovinu i radi do brzine od 40 km/h, kada se automatski isključuje.
Procenat prebacivanja snage na zadnje točkove u automatskom režimu možete da pratite u gornjem desnom uglu obrtomera.
Auto Magazin, B92