Tržište novih automobila u Nemačkoj u februaru je zabeležilo rast od 2,7%, pre svega zahvaljujući povećanju prodaje najjačeg igrača u toj zemlji – Volkswagen grupe (+3,3%).
U proteklom mesecu Nemci su kupili ukupno 268.867 novih automobila, od čega su 101.414 vozila nosila značku nekog brenda koji posluje u okviru VW grupe.
Najtraženije marke automobila u februaru bile su Volkswagen (49.965), Mercedes (24.380), Audi (24.050), Ford (21.264) i BMW (17.825 prodatih jedinica).
Dominacija nemačkih brendova, pre svega Volkswagena, na domaćem tržištu uočljiva je i kada se pogleda lista najprodavanijih modela u prva dva meseca 2019.
Prva 3 mesta zauzimaju VW modeli, na čelu sa neprikosnovenim Golfom (30.465), koji dominira listom uprkos tome što je aktuelna 7. generacija ovog vozila već na izdisaju.
Na drugom mestu po prodaji je VW Tiguan (12.825 primeraka), treći je VW Polo (12.570), četvrti je Mercedes C klase (10.992), a peti VW T-Roc (9.529).
Zanimljivo je da je među 30 najprodavanijih modela u Nemačkoj samo jedan koji pripada nekom brendu koji nema direktne ili posredne veze sa tamošnjom auto-industrijom.
U pitanju je Dacia Sandero, koji je sa 4.382 prodata primerka u periodu januar-februar 2019. zauzeo 29. poziciju.
Naime, od 11. do 20. mesta po prodaji nalaze se: VW Touran, Audi A4, Mercedes E klase, Opel Astra, MINI, Ford Fiesta, VW Passat, Mercedes GLC, Škoda Fabia i Mercedes A klase.
Pouicije 21-30 zauzeli su: Ford Kuga, BMW Serije 1, BMW Serije 5, BMW X3, Škoda Karoq, BMW Serije 3, VW Up!, Audi Q5, Dacia Sandero i BMW Serije 2.
Izvor: B92,focus2move.com