Za one koji se žale da im je CX-3 mali, naročito pozadi, a sa druge strane CX-5 im je suviše veliki, Mazda je pripremila iznenađenje na ženevskom salonu automobila – potpuno novi model sa oznakom CX-30.
Auto je oblikovan u već čuvenom Kodo dizajnerskom stilu, koji krasi sve Mazde od 2011, kada je debitovao prvi CX-5, pa do danas.
Ni u enterijeru nema mnogo iznenađenja u odnosu na aktuelnu gamu Mazdinih vozila – enterijer se nadovezuje na onaj iz nove “trojke”.
Komandama multimedijalnog sistema, čiji ekran se nalazi izdvojen na komandnoj tabli, može se pristupiti pomoću točkića smeštenog između sedišta vozača i suvozača na centralnoj konzoli.
Kada je reč o dimenzijama, u japanskom proizvođaču kažu da CX-30 deli mehaničku platformu sa novom “trojkom”. Sa dužinom od 4.395 mm, širinom od 1.795 mm i međuosovinskom rastojanjem od 2.655 mm, Mazda CX-30 je značajno duža i šira od CX-3.
U odnosu na novu Mazdu3, odstojanje od tla veće je za 25 mm, a prtljažnik nudi sasvim pristojnih 430 litara korisne zapremine.
Za pogon je odabrana najnovija generacija Skyactiv jedinica, uključujući i inovativni benzinac Skyactiv-X.
Mazda na premijeri nije objavila specifikacije, ali očekuje se ista motorizacija kao kod “trojke”, uključujući novi, turbo-punjeni 1.8 litarski Skyactiv-D sa 116 ks i 270 Nm.
Benzinsku ponudu trebalo bi da čine čine atmosferski Skyactiv-G 2.0 i, već pomenuti, tehnološki najnapredniji Mazdin motor, Skyactiv-X.
Dvolitarski 4-cilindarski atmosferac u Mazdu3 isporučuje 122 ks i 213 Nm, dok bi Skyactiv-X trebalo da raspolaže sa 180 ks (133 kW) i 222 Nm maksimalnog obrtnog momenta.
Mazda CX-30 u evropske prodajne salone stiže na leto, do kada će biti poznata i cena ovog modela.
B92