7. Marta 2019.

Francuski “duel” u Ženevi: Peugeot 208 vs Renault Clio

Big Portal

I Peugeot i Renault održali su u Ženevi svetske premijere novih verzija svoja dva bestseler modela u Evropi.

Clio i 208-ica veoma su značajni za prodajne reuzltate oba brenda. Tako je Renaultov potkompaktni model u 2018. u Evropi prodat u 365.508 primeraka, dok je Peugeot 208 stigao na adrese 235.357 kupaca.

U oba slučaja u pitanju su odlazeće generacije koje su na tržištu prekom 6 godina, pa francuski proizvođači sa pravom očekuju rast prodaje kada se tokom 2019. novi modeli nađu u prodajnim salonima.

To se naročito odnosi na Peugeot čija 208-ica je imala nešto slabije rezultate od očekivanih.

Kada govorimo o dizajnu novih modela, primenjeni su različiti recepti za privlačenje kupaca.

Renault Clio pete generacije stilski se potpuno nadovezuje na prethodnika, pa se može reći da je reč o tipičnom evolutivnom dizajnu, koji sa uspehom već decenijama praktikuje Volkswagen na svojim modelima.

Sa druge strane, novi Peugeot 208 predstavlja odmak od dizajna prethodne generacije ovog modela, ali ima određene stilske elemente koji podsećaju na nekadašnji Peugeot 205.

Kada je reč o motorizaciji, i Renault i Peugeot otvorili su put ka “elektrifikaciji” svojih potkompaktnih modela.

I dok se Renault odlučio za hibridizaciju, Peugeot će ponuditi čisto električnu varijantu 208.

Novi Renault Clio stiže sa E-Tech hibridnim pogonskim sistemom koji kombinuje 1.6 litarski benzinac poslednje generacije sa dva elektromotra i baterijom kapaciteta 1,2 kWh.

Clio E-Tech će se na tržištu pojaviti 2020. godine, a Renault navodi da će ovaj automobil startovati na električni pogon i da će za 80% vožnje u gradskim uslovima koristiti isključivo elektromotor.

Što se tiče konvencionalnih motora, tu je atmosferski 1.0 litarski SCe benzinac sa 3 cilindra, u verzijama sa 65 i 75 ks – obe u paru sa 5-brzinskim manuelnim menjačem.

Renault Clio će po prvi put koristiti novi trocilindarski 1.0 turbo benzinac TCe koji je razvijen u okviru Nissan-Renault-Mitsubishi alijanse. Ovaj motor proizvodi 100 ks i 160 Nm, a snaga se na točkove prenosi ili putem petobrzinskog manuelnog ili pomoću opcionog X-Tronic CVT menjača.

Kasnije će na tržište stići i varijanta sa pogonom na tečni naftni gas.

U vrhu benzinske ponude novog Clia je 1.3 litarski turbo benzinac koji je razvijen u saradnji sa Daimlerom i koji u ovoj varijanti isporučuje 130 ks i 240 Nm.

Motor je uparen sa automatizovanim 7-stepenim EDC menjačem sa duplim kvačilom.

Renault se nije odrekao dizelaša, pa će oni koji preferiraju ovu vrstu pogona moći da biraju između dve opcije 1.5 litarskog dCi agregata – bazičnog sa 85 ks i 220 Nm i snažnijeg sa 115 ks i 260 Nm.

Peugeot je podatke o pogonskim jedinicama nove 208-ice objavio i pre sajma u Ženevi.

Podsećamo, za početak će kupcima ponuditi trocilindarski 1.2 litarski turbo benzinac i 1.5 litarski dizelaš sa 4 cilindra. Benzinska jedinica proizvodi 75 ks i isporučuje se isključivo sa 5-brzinskim manuelnim menjačem.

Dizel motor raspolaže sa 100 konjskih snaga, a uparen je sa 6-brzinskim manuelnim menjačem.

Peugeot će kasnije proširiti ponudu sa još dva benzinca. Verzija sa 100 ks za prenos snage koristi 6-brzinski manuelni menjač ili opcioni osmostepeni automatik, dok najsnažniji benzinski agregat dolazi sa 130 ks i standardno je opremljen automatskim menjačem sa 8 brzina.

Najveća novina na polju motorizacije je uvođenje potpuno električne verzije, sa oznakom e-208.

Ovaj automobil skladišti električnu energiju u baterijama kapaciteta 50 kWh, a pogoni ga elektromotor od 136 ks (100 kW) i 260 Nm.

Peugeot e-208 ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,1 s. Baterije su postavljene ispod poda putničke kabine, a automobil je u stanju da pređe i do 340 km (prema novom, objektivnijem WLTP mernom ciklusu) pre nego što se one isprazne.

Električni 208 može da se puni i na brzom, 100 kilovatnom punjaču i tada je potrebno 30 minuta da bi se pogonske baterije dopunile do 80% svog kapaciteta.

Ukoliko se puni na 7,4 kilovatnom punjaču, za potpunu dopunu heophodno je sačekati 8 sati, a na punjaču od 11 kW, 5 sati i 15 minuta.

Peugeot garantuje da će baterije zadržati 70% svog početnog kapaciteta i nakon 8 godina korišćenja ili 160.000 pređenih km.

Nove generacije modela Renault Clio i Peugeot 208 pojaviće se u prodaji kasnije ove godine, kada će biti saopštene i cene automobila. Najjači konkurenti na tržištu biće im Ford Fiesta i VW Polo, a uskoro i nova generacija Opel Corse.

U komentarima možete navesti koji od ova dva francuska noviteta se vama više dopada a koji, po vašem mišljenju, ima više šanse na evropskom tržištu.

B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare