Nova PHEV tehnologija unapređuje terenske performanse Jeep vozila koristeći visoku kontrolu obrtnog momenta pri kretanju.
Oba JEEP terenca imaju baterije koje mogu da se dopune preko motora sa unutrašnjim sagorevanjem ili uz pomoć kabla.
Brend Jeep je oduvek bio pionir u stvaranju novih segmenata i uvođenju novih tehnologija: legenda ovog brenda počinje 1941. godine sa modelom Willys-Overland, prvim vozilom sa pogonom na sva četiri točka.
Potom je 1946. došao Willys Wagon, koji je prvi predstavio koncept terenskog vozila, odnosno SUV-a. Legendarna reputacija o njegovim terenskim sposobnostima je očuvana do današnjeg dana.
Udobnost, upravljanje i povezanost su vremenom poboljšani, paralelno sa terenskim performansama Jeep vozila u svim uslovima.
Brend Jeep danas pravi još jedan evolucionarni korak po pitanju poštovanja prirodne okoline i smanjenja ukupnog troška posedovanja vozila tako što predstavlja svoje nove plug-in hibridne (PHEV) modele.
Hibridno rešenje kod kog se nije pristajalo na kompromise, i u koje su integrisane neprikosnovene tehničke karakteristike svakog Jeep terenca, će pokretati kako Jeep Renegade tako i Jeep Compass i pretvoriće ih u vozila koja vlasniku pružaju apsolutnu slobodu dok u isto vreme podiže sposobnosti ovih vozila na novi nivo uz pomoć nekih od najnaprednijih ekoloških tehnologija.
Snaga i autonomija
Ova dva nova plug-in hibrida, u koja su upereni svi reflektori na štandu brenda Jeep u Ženevi, opremljena su punjivim baterijama koje se mogu puniti preko eksternih utičnica i, kao rezultat toga mogu da skladište više električne energije.
U ponudi su i još snažniji elektromotori, sa kojima modeli Renegade i Compass mogu da pređu oko 50 kilometara isključivo na električni pogon uz maksimalnu brzinu od oko 130 km/h.
Ovi elektromotori rade u tandemu sa 1,3-litarskim turbo benzinskim agregatom sa kojim se povećava efikasnost kao i sveukupna snaga. Model Renegade isporučuje snagu u opsegu od 190 do 240KS što za posledicu ima fantastične performanse na drumu: ubrzanje od 0-100 km/h se postiže za sedam sekundi.
Iste rezultate, koji doduše još čekaju na homologizaciju, ostvaruje i prvi plug-in hibridni Compass. Kod modela Compass simultani rad motora sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora za rezultat takođe ima maksimalnu snagu do 240 ks.
Pored toga, ovi novi Jeep terenci sa plug-in hibridnom tehnologijom su još zabavniji za vožnju zahvaljujući poboljšanom ubrzanju i boljem odzivu motora. Oni su takođe i neverovatno tihi i poštuju našu okolinu sa emisijom ugljen dioksida od ispod 50 g/km.
Ali iznad svega, zahvajlujući elektrifikaciji, Jeep dodatno poboljšava svoje legendarne terenske sposobnosti, zahvaljujući većem obrtnom momentu koji donosi elektromotor, kao i sposobnosti da ga prilagodi sa vrhunskom preciznošću pri kretanju i u toku vožnje po najzahtevnijim terenima gde je neophodan veoma nizak prenosni odnos.
Zahvaljujući novoj tehnologiji električnog pogona na sva četiri točka (eAWD), spoj sa zadnjom osovinom nije ostvaren preko pogonskog vratila već preko elektromotora.
Ovo omogućava obema osovinama da budu odvojene i da nezavisno kontrolišu obrtni moment na efikasniji način nego što to radi mehanički sistem.
Modeli Renegade i Compass PHEV imaju i poseban klaster instrumenata i ekran za sistem za informacije i zabavu koji je ažuriran kako bi korisnici dobili dodatne informacije u vezi sa svakodnevnom vožnjom na hibridni pogon.
Brend Jeep je odan svojoj filozofiji prevazilaženja svih prepreka, dok u isto vreme nastavlja da evoluira, da se razvija i da podiže svoje terence na novi nivo, u skladu sa svojim osnovnim vrednostima slobode, autentičnosti i strasti.
Ovaj brend danas prihvata novi izazov i postavlja nove standarde.
Za volanima hibridnih modela Jeep Renegade i Jeep Compass, vožnja postaje efikasna i po prvi put će biti moguće savladati najzahtevnije terenske staze ne samo uz maksimalnu bezbednost, već i usput osluškujući zvuke prirode.
B92