Avion kompanije “Malezija erlajns” nestao je 8. marta 2014. godine na letu Kuala Lumpur – Peking sa 239 putnika i do sada predstavlja najveću avionsku misteriju u istoriji, piše britanski Ekspres.
Ipak, Bojer veruje da je pronašao ostatke aviona u Kambodži pomoću slika sa satelita i poslao je tim u Kambodžu početkom godine, međutim oni nisu uspeli da stignu do tog mesta.
Ipak i vođa tima veruje da je 99 odsto verovatno da se na tom udaljenom mestu nalazi mesto pada aviona, a Bojer tvrdi da to ne može da bude ni jedan drugi avion do MH370.
Bojer je rekao da tim nije uspeo da dođe do mesta primećenog na satelitu, jer nije bilo bezbedno, kao i da mu je rečeno da bi to mogao da bude neki drugi avion, ali da kambodžanski zapisi i satelitski snimci pokazuju drugačije.
“Kada uporedite satelitske snimke “Boinga 777” sa aerodromskog asfalta i sa mestom sudara, boja olupine se savršeno slaže, a neki veći delovi mesta sudara simetrični su “Boingu 777”, rekao je Bojer i dodao da se u Kambodži poslednji put avion srušio 2007. godine, a da koordinate mesta koje on ima iz 2008. godine pokazuju da je od tada to mesto bilo nedirnuto.
“Šta bi drugo moglo da poremeti ovo mesto u džungli udaljeno kilometrima od najbližeg puta?”, upitao se Bojer.
On je dodao i da je jedan od članova tima razgovarao sa meštanima u Kambodži koji su se prisetili da su videli avion koji se spustio u istom području kao i mesto nesreće MH370, a jedan je zapamtio da je video amblem zmajeva, sličan logu “Malezija erlajnsa”.
“Na osnovu podataka koje sam sakupio uz pomoć tima za pretraživanje, satelitskih snimaka i istorijskih podataka o kambodžanski poznatim padovima aviona, ovo je 99 odsto verovatno da će biti identifikovano mesto avionske nesreće koje je previše udaljeno za pešačenje”, veruje Bojer.
Malezija čeka predloge za nastavak potrage za avionom
Malezijska vlada je saopštila da je otvorena za nove predloge američke tehnološke firme Oušn infiniti ili drugih kompanija da se nastavi potraga za avionom na letu 370 Malezija erlajnsa, dok porodice putnika obeležavaju petu godišnjicu njegovog misterioznog nestanka.
Oušn infiniti (Ocean infinity) je pokrenuo potragu za avionom u južnom delu Indijskog okeana u januaru 2018. godine, koja je okončana u maju bez ikakvog zaključka o mogućem mestu pada.
Međutim, direktor te kompanije Oliver Planket rekao je da se firma nada da će nastaviti potragu uz pomoć bolje tehnologije koju je dobila prošle godine.
Kompanija Oušn infiniti započela je svoju misiju godinu dana pošto je zvanična potraga Malezije, Australije i Kine završena bez rezultata.
Ministar saobraćaja Malezije Entoni Loke rekao je danas novinarima da vlada “čeka konkretne predloge (za nastavak potrage), naročito od Oušn infinitija”.
Avion sa 239 putnika i članova posade nestao je 8. marta 2014. godine dok je leteo iz Kuala Lumpura za Peking.
U izveštaju nezavisne istrage, objavljenom u julu, navedeni su propusti u reakciji malezijske vlade i nije isključena mogućnost “intervencije treće strane”.