Polestar planira da udvostruči broj prodajnih mesta u kratkom roku.
Granica između Volva i Polestara postaje sve nejasnija, jer se sestrinska električna marka sada oslanja na široku mrežu dilera brenda Volvo.
Ovo predstavlja značajnu promenu, s obzirom na to da je Polestar ranije prodavao vozila prvenstveno putem interneta i preko ograničenog broja ekskluzivnih Polestar Spaces izložbenih salona.
Kako piše nemački Automobilwoche, Polestarov izvršni direktor Mihael Lošeler potvrdio je ovu promenu na konferenciji u Nemačkoj, ističući da bi ona mogla značajno ubrzati prodaju. Kako je objasnio:
“Naši ciljevi rasta od 30 do 35% godišnje u periodu od 2024. do 2027. ne mogu se ostvariti samo putem online prodaje”.
Ovaj potez će značajno proširiti Polestarovu mrežu prodajnih mesta. Automotive News izveštava da će broj prodavaca u Evropi gotovo da se udvostruči sa 70 na 130, dok će u Severnoj Americi biti dodato još 21 prodajno mesto.
Iako će samo određeni Volvo dileri imati priliku da prodaju Polestar modele, postoji mogućnost da se njihov broj u budućnosti poveća. Volvo je nedavno istakao da ima oko 2.300 dilera u više od 100 zemalja, što Polestaru pruža veliki potencijal za širenje.
Ova promena dolazi u trenutku kada se tržište električnih vozila suočava sa političkim promenama i rastućim trgovinskim ratovima. U tom kontekstu, Polestar je prošle godine zabeležio pad prodaje od 15%, sa 52.796 prodatih jedinica u 2023. na 44.851 u 2024.
Dok će dodatni prodajni saloni pomoći povećanju prodaje, ovaj potez bi mogao da izazove nezgodna poređenja između marki Polestar i Volvo, s obzirom na to da dva brenda imaju mnogo zajedničkog. Ipak, postoji značajna razlika u pozicioniranju:
Tako Polestar 3 u Americi startuje od 67.500 dolara, dok električni Volvo EX90 kreće od 81.290 dolara i nudi treći red sedišta.
Osim toga, ovi modeli koriste različite pogonske sisteme, ali se oba temelje na istoj SPA2 mehaničkoj platformi i imaju identično međuosovinsko rastojanje od 2.985 mm.
Foto: Poelstar
Izvor: B92