Marka smart je stekla slavu zahvaljujući svojim malim gradskim automobilima, ali oni nisu bili dovoljni da obezbede njen opstanak. Nakon velike transformacije, kada je kineski koncern Geely postao suvlasnik, smart je značajno promenio svoj pristup. Iako i dalje planira proizvodnju malog gradskog vozila, u bliskoj budućnosti marka bi trebalo da predstavi sportsku limuzinu sa oznakom #6, koja će postati njegov novi vodeći model.
Ova limuzina bi pre svega trebalo da bude razvijana kao potpuno električno vozilo, ali navodno su u planu i verzije sa hibridnim i plug-in hibridnim pogonom. Dizajn će se oslanjati na izuzetno aerodinamične linije, što bi moglo omogućiti najsnažnijoj električnoj varijanti autonomiju do oko 800 km sa jednim punjenjem, prema informacijama koje prenosi Autocar.
Međutim, navedeni podaci o dometu zasnovani su na kineskom testnom ciklusu CLTC, koji je daleko optimističniji u odnosu na evropski WLTP. Ipak, očekuje se da će vozilo imati autonomiju uporedivu sa modelom Tesla Model 3 Long Range sa zadnjim pogonom, što znači oko 700 km u realnim uslovima.
Trenutni vodeći model brenda smart je krosover #5, koji je ujedno i najveći i najmoćniji model u ponudi. Očekuje se da će nova limuzina biti izgrađena na platformi PMA2+ iz Geelyja, koja omogućava ugradnju elektromotora na zadnju ili na obe osovine. Takođe podržava i električne arhitekture 400 i 800 V, što bi omogućilo snagu punjenja do impresivnih 400 kW.
Varijante sa 400 V sistemom biće opremljene baterijom tipa LFP (litijum-gvozdeno-fosfatnom) kapaciteta 75 kWh, dok će snažnije verzije 800 V dobiti bateriju tipa NMC (nikl-mangan-kobalt) od 100 kWh.
Po pitanju performansi, očekuje se da će limuzina imati slične specifikacije kao #5. Verzija sa zadnjim pogonom trebalo bi da razvija oko 335 KS, dok bi model sa pogonom na sva četiri točka mogao da dostigne 597 KS. Na vrhu ponude biće varijanta Brabus, čija snaga bi mogla da dostigne čak 640 KS, omogućavajući ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekundi.
Trenutno nema informacija o pogonskim sklopovima koje bi koristile hibridne verzije, a i prodajna cena ostaje nepoznata. Međutim, očekuje se da će model smart #6, pored elegantnog dizajna, imati vrata bez okvira, felne prečnika od 19 do 21 inč i naprednu tehnološku opremu.
Zvanična premijera zakazana je za drugu polovinu 2025. godine.
AutoRepublika