Koenigsegg Jesko je hiperautomobil koji je podjednako rijedak koliko i brz – prava zvijer na točkovima, nedostižna za većinu zaljubljenika u automobile zbog astronomske cijene i ograničene proizvodnje.
Ali niko vam ne brani da napravite sopstveni Jesko, kao što je to uradio ovaj tim vijetnamskih majstora, koji su privukli pažnju izradom impresivne replike koristeći dijelove sa stare Toyotine limuzine.
U pitanju je projekat radionice NHET TV, Jutjub kanala koji je postao omiljeno mjesto za ljubitelje replika hiperautomobila. Ako mislite da im je ovo prvi put da se upuštaju u ovakav poduhvat, varate se.
U 2022. su napravili repliku Bugatti Chirona, zatim LaFerrari 2023, a u 2024. godini završili su Pagani Huayru. Može se reći da su usavršili umjetnost automobilske izrade, dokazujući da vježba zaista dovodi do savršenstva.
Od metalnog okvira do hiperautomobila
Putovanje je započelo sa jednostavnim metalnim skeletom, oblikovanim prema fotografijama Jeska.
Ovaj okvir postao je osnova za model u prirodnoj veličini od gline, koji je zatim poslužio za izradu karoserije od fiberglasa – ključnog elementa koji je repliku oživio.
Umjesto da jednostavno postave karoseriju replike na postojeće vozilo, tim je odlučio da napravi potpuno prilagođenu šasiju od čelika. Kao da to nije bilo dovoljno, osmislili su i nezavisno vješanje sa unutrašnjim amortizerima, testirajući njegovu izdržljivost tako što su šasiju jednostavno ispustili sa visine.
Rezultat? Replika koja je ostala vjerna proporcijama originalnog Jeska, čineći je daleko uvjerljivijom.
Motor iz Toyote Corone? Zašto da ne!
Sljedeći korak bio je pronalazak pogonskog sklopa. Majstori su posegnuli za neobičnim rješenjem – deveta generacija Toyote Corone (poznate i kao Carina E), koju su, navodno, kupili za samo 100 dolara.
Iako je karoserija bila u lošem stanju, pogonski sklop je još uvijek bio ispravan. Tim je uspio da ponovo iskoristi ne samo motor, već i mjenjač i druge ključne mehaničke komponente.
Toyotin atmosferski 1.8 litarski motor montiran je iza kabine na prilagođenu šasiju. Naravno, ne može se ni približno mjeriti sa 1.600 KS snažnim 5.0 litarskim twin-turbo V8 motorom iz pravog Jeska, ali je ekonomično i pouzdano rješenje koje omogućava da replika bude funkcionalna.
Detalji eksterijera i unutrašnjosti
Karoserija replike ofarbana je u upečatljivu crvenu boju, sa bijelim prugama i crnim detaljima. Kako bi ostali što vjerniji originalu, tim je ručno izradio prednja i zadnja svjetla, kao i ogromne aerodinamičke komponente inspirisane Jesko Attack verzijom. Takođe su dodali lažne diskove kočnica sa zelenim čeljustima.
Ono što je možda još impresivnije od spoljašnjosti jeste činjenica da su vijetnamski majstori uspjeli da iskopiraju i elemente karoserije koji se otvaraju, uključujući specifična vrata.
Ovo je jedan od najtežih zadataka pri ručnoj izradi automobila, posebno za one koji nemaju iskustva u automobilskoj industriji.
Završna faza uključivala je postavljanje unutrašnjih panela, koji ostaju vjerni originalnom dizajnu, ali uz očigledno jeftinije materijale poput plastike i lažnih ekrana.
Sportska sjedišta obložena su svijetloplavim presvlakama sa dijamantskim štepom, dok centralna konzola sadrži i dva držača za čaše.
Godinu dana posla za nevjerovatnu repliku
Kako navode na kanalu NHET TV, cijeli proces trajao je godinu dana, što naglašava posvećenost svih uključenih u projekat. Kao i njihove prethodne replike, ovaj model nije napravljen za komercijalnu upotrebu i nije legalan za vožnju na ulicama zbog nedostatka osnovnih bezbjednosnih funkcija.
Ipak, to je nevjerovatno dostignuće koje pomaže majstorima da unaprede svoje veštine, dok u isto vreme generiše milione pregleda na društvenim mrežama – što im verovatno predstavlja i glavni izvor finansiranja.
Ako ste znatiželjni i želite da vidite cijeli proces, NHET TV je objavio skoro jednosatni video sa detaljima izrade.
Pogledajte ga u nastavku, zajedno sa galerijom snimaka koji bilježe ključne trenutke ove izvanredne replike, prenosi
B92.