Džim Farli je verovatno nešto najbolje i najgore što se moglo desiti Fordu tokom nekoliko prethodnih godina. U firmu je stigao 2007. godine nakon što je proveo više od dve decenije u Toyoti i Lexusu, da bi na čelo Forda dospeo 2020. godine. Farli je sebe uvek opisivao kao neko kome „benzin teče kroz vene“ i još uvek se aktivno bavi amaterskim auto-moto sportom iako je odavno ušao u sedmu deceniju života.
Takva narav je rezultirala i u vođenju firme. Ford je pod njegovom komandom predstavio neke zaista kultne modele i nastavio da ih proizvodi čak i u vremena kada se čine kao dinosaurusi.
Pogledajmo samo da je Mustang još uvek u serijskoj proizvodnji kao i da možete da dobijete velike pikape sa kamionskim motorima sa osam cilindara ispod haube. Takođe je najavio povratak američkog proizvođača vozila u Formulu 1 kao i na trke izdržljivosti. Istovremeno, Fordova pouzdanost je srozana na jednu od najgorih u industriji, a više nema ni onih pristupačnih modela. U suštini, vizija firme se u velikoj meri promenila u poređenju sa onom koju je Henri Ford predstavio pre više od 120 godina.
Jedan od poželjnijih Fordovih modela je onaj sa oznakom Raptor. Originalno je debitovao još 2010. godine kao verzija F-150 za najteže neasfalirane puteve, a danas možemo da ga dobijemo i na modelima Ranger i Bronco. Ako je verovati pisanju svetskih medija, Raptor bi uskoro mogao da postane samostalni model kao vrhunac Fordove ponude. Ono što je ranije GT bio za asfaltirane trkačke straze, to bi Raptor sada mogao da bude za sve one koji vole da siđu sa asfalta.
Kolege sa sajta Top Gear kažu da su nedavno pričale sa Farlijem i da im je ovaj rekao kako Ford trenutno razvija takav model. Trebalo bi da bude zasnovan na trkaču sa Dakarskog relija koji možete da vidite na priloženim fotografijama. Farli je dodao da kompanija trenutno nema sve odgovore, ali da će javnost sigurno videti terenski superautomobil (off-road supercar). Pritom, to neće biti nova verzija nekog već postojećeg modela kao što su Ranger ili F-150, već u celosti samostalno razvijen terenac.
Dok takva ideja na papiru sigurno zvuči suludo, setite se samo da su postojali modeli kao što su Lamborghini Huracan Sterrato i Porsche 911 Dakar. Farli je ranije rekao da želi da Ford postane „Porsche 911 u svetu terenskih vozila“ i ovaj model bi se svakako uklopio u takvu strategiju.
Na priloženim fotografijama možete da vidite model Raptor T1+ koji je završio na odličnom trećem mestu na Dakarskom reliju, a pokreće ga petolitarski motor. „Tajna“ njegovog uspeha su ipak 37-inčni točkovi i ogibljenje zahvaljujući kojima može da juri velikim brzinama po svim terenima.
Farli nije rekao da će novitet biti serijska verzija spomenutog Raptora T1+, već da će samo „biti njime inspirisan“. Sigurno ga ne bi trebalo očekivati pre kraja ove decenije, ali kada se to desi, ne sumnjamo da će očarati publiku baš kao što su to učinili F-150 Raptor R, Mustang GTD i ostali velikani predstavljeni pod komandom Farlija.
AutoRepublika