19. Januara 2025.

BMW planira maske hladnjaka lišene hroma

Ova godina označava otvaranje novog doba u BMW-ovom odeljenju zaduženo za stil. Mi kao publika smo već i ranije mogli da steknemo sliku o tome šta je razumno očekivati da vidimo na novim „bemvejcima“, pri čemu mislimo na 2023. i 2024. godine predstavljene koncepte nazvane Vision Neue Klasse i Vision Neue Klasse X, a koji će se nuditi u formi limuzine i krosovera. Prototipovi su promovisali legendarnu masku hladnjaka na drugačiji način, pa je tako sedan došao sa širokom rešetkom koja se stopila s farovima, dok je krosover prikazao značajno uže i uspravno postavljene „bubrege“.

Nakon što bude upriličeno lansiranje novog krosovera s indeksom iX3, što je planirano za kasniji moment ove godine, a onda i taze modela i3 što je na kalendaru 2026. godine, planirane su dodatne iteracije rešetke hladnjaka. Novinari redakcije BMWbloga su razgovarali sa šefom dizajna grupacije BMW. Priča je bila o tome kako će biti osvežen finalni predlog za izgled jedne od vitalnih dizajnerskih originalnosti, misleći na masku hladnjaka. Adrijan van Hojdonk im je rekao da će postojati određeni nivo varijacija između oblika i dizajna bubrežne rešetke, što i ne čudi imajući u vidu širinu asortimana kompanije.

Hrom je postao demode, ali je zato pozadinska rasveta ušla u modu. Najveći svetski proizvođač luksuznih automobila se oprašta od tradicionalnih hromiranih detalja, i to čini u vašarskom stilu, to jest tako što ih zamenjuje lampionima (svetlima). To nije jednokratan čin, već je proces koji je zadesio trenutne modele i u tom pravcu će se nastaviti s uvođenjem palete pod nazivom Neue Klasse. BMW će u tom duhu lansirati najmanje šest električnih vozila, što je planirano da se dogodi do 2028. godine. Međutim, nemački luksuzni brend je rekao da će novi stil biti prisutan i na automobilima pokretanim motorima s unutrašnjim sagorevanjem goriva.

Špijunski snimci su već otkrili da će sledeća Serija 3 (G50) mnogo ličiti na i3 (NA0). Adrijan Van Hooidonk je tokom istog intervjua čak rekao da će modeli SUS i EV pružati gotovo identičan stil. Naravno, automobili sa električnim pogonom će imati kraći prednji deo jer takvim vozilima nije potreban dodatni prostor za smeštaj motora SUS.

Rešetka hladnjaka, legendarni bubrezi su planirani za buduće modele i kao takvi će deliti još nešto osim osvetljenja. Šef dizajna grupe BMW je pomenuo „grafičku jedinicu“ koju ćemo videti na budućim modelima Bavaraca. Konkretno, crni deo između farova imaće dvostruku ulogu. Pored povezivanja svega u stilu modela 2002, on će uključiti senzore za sisteme bezbednosti i pomoći, pri čemu se misli i na tehnologiju autonomne vožnje.

Što se tiče zadnjice novih modela BMW-a, možemo reći da će kompanija zadržati formulu sa četiri završetka sistema za odvod izduvnih gasova, i to na modelima iz linija M Performance i M. Proizvođač sa seištem u Minhenu je izričito naglasio da neće ugrađivati „lažne auspuhe“.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare