Goodyear je prodao brend Dunlop japanskom proizvođaču guma Sumitomo za iznos od 701 milion dolara (oko 680 miliona evra).
Cela transakcija je pomalo komplikovana, jer Sumitomo već poseduje određeni deo Dunlopa od 1985. godine i proizvodi pneumatike ovog proizvođača za određena tržišta. Međutim, Sumitomo nije kupio celu kompaniju. Zatim, 2015. godine, Sumitomo je ponovo postao vlasnik celokupne moto divizije kompanije Dunlop.
Najnovijim ugovorom, Sumitomo kupuje ceo brend Dunlop (uključujući i automobilske gume) i njihove proizvodne pogone. Ova transakcija je deo Goodyearovog plana za racionalizaciju poslovanja, koji je izložen u planu transformacije nazvanom “Goodyear Forward”. Plan je podrazumevao zatvaranje nekoliko fabrika širom sveta.
Pored kupoprodajne cene plaćene za sticanje brenda, Sumitomo će takođe platiti “tranzicionu nadoknadu”. U Evropi će Dunlop i dalje proizvoditi, prodavati i distribuirati Dunlop gume za potrošače najmanje do 31. decembra 2025. godine. Štaviše, Dunlop će i dalje snabdevati Sumitomo određenim brendiranim gumama za evropsko tržište u periodu od pet godina, pri čemu je ugovorom predviđena obaveza isporuke 4,5 miliona pneumatika godišnje.
Govoreći o ovom poslu, Mark Stjuart, izvršni direktor i predsednik Goodyeara, rekao je: “Ovo je još jedan važan korak u našoj kontinuiranoj realizaciji plana transformacije Goodyear Forward. Optimizujemo naš portfelj i smanjujemo zaduženost kako bismo ostvarili održivu i značajnu vrednost za akcionare. Transakcija ne samo da donosi značajnu vrednost za naše akcionare, već i bolje pozicionira Goodyear da pojača fokus na rast naših osnovnih brendova.”
“Naš tim je sproveo sveobuhvatan proces fokusiran na maksimiziranje vrednosti za Goodyear kroz prodaju našeg brenda Dunlop, i veoma smo zadovoljni postignutim rezultatom”, rekla je Kristina Zamaro, izvršna potpredsednica i finansijska direktorka. “Posvećeni smo uskoj saradnji sa SRI kako bismo osigurali nesmetan prelaz za kupce brenda Dunlop.”
Motomagazin.rs