Obećavali da će napraviti milion vozila u 2024, proizveli manje od 500.000
Prošlogodišnji rezultati Stellantisa u Italiji još su lošiji od onih iz 2023. godine, a koji takođe nisu bili sjajni.
Fabrika Stellantisa u Mirafjoriju doživela je pad proizvodnje od 70% tokom 2024. godine. Proizvodnja u Maseratijevoj fabrici u Modeni pala je za čak 79%.

Pre 18 meseci, Stellantis je postigao dogovor sa italijanskom vladom da poveća godišnju proizvodnju u zemlji na milion jedinica. Međutim, u 2024. proizvodnja u Italiji je drastično pala za 37%, dostigavši manje od 500.000 vozila, što znači da imaju još mnogo posla kako bi ispunili svoja obećanja.
Prema podacima sindikata FIM-CISL, Stellantis je prošle godine u Italiji proizveo samo 475.090 vozila. Poređenja radi, 2023. godine napravljeno je 751.384 vozila.
Proizvodnja putničkih automobila pala je za 46%, dostigavši najniži nivo od 1956. godine, dok je proizvodnja komercijalnih vozila opala za 17%.

Jedna od najviše pogođenih fabrika Stellantisa je Mirafjori u Torinu, koja je prošle godine zabeležila pad proizvodnje od 70%, prema izveštajima Rojtersa.
Automobilski proizvođač je više puta zaustavljao proizvodnju u ovoj fabrici tokom 2024, uglavnom zbog smanjene potražnje za potpuno električnim Fiatom 500e, koji se tamo pravi.
Nedelju dana pre Božića, Stellantis je objavio da će produžiti obustavu proizvodnje u toj fabrici do 3. februara.

Maseratijeva fabrika u Modeni zabeležila je još veći pad proizvodnje od 79% prošle godine.
Govoreći za medije, lider sindikata FIM-CISL Ferdinando Ulijano izjavio je:
“Veoma smo zabrinuti za Maserati”, dodajući da očekuje “jasan i detaljan plan” za ovaj brend “u najkraćem roku”.
Nova ulaganja
Neposredno nakon što je Karlos Tavareš napustio mesto izvršnog direktora Stellantisa početkom decembra, ta grupa je najavila investicije u italijansku proizvodnju u vrednosti koja se meri milijardama evra.
Svi lokalni pogoni ostaće otvoreni, a Stellantis će ove godine uložiti 2 milijarde evra u italijansko tržište.

Planiraju se važni novi modeli, uključujući novu generaciju SUV-a Alfa Romeo Stelvio i sportske limuzine Giulia.
Štaviše, najmanje dva nova kompaktna modela biće proizvedena u fabrici Pomiljano D’Arko na jugu Italije, počevši od 2028.
Problematična fabrika u Mirafjoriju takođe će dobiti podsticaj i započeće proizvodnju hibridne verzije modela 500 krajem 2025. godine.
Stellantis se obavezao da će nastaviti proizvodnju modela 500 u toj fabrici do 2032. ili 2033. godine.
B92.