29. Decembra 2024.

Proizvođači auto-dijelova u krizi, otpuštaju 53.000 radnika

To je više nego tokom pandemije koronavirusa, kada su fabrike i prodajni saloni mesecima bili zatvoreni.

Nemačka kompanija Gerhardi Kunststofftechnik GmbH preživela je Napoleonovu invaziju, Veliku depresiju i dva svetska rata. Međutim, trenutna automobilska kriza u Evropi dovela je ovog proizvođača plastike na ivicu propasti, piše Blumberg.

Prošlog meseca, nakon dugog perioda rastućih troškova i pada potražnje, Gerhardi Kunststofftechnik, kompanija koja je, između ostalog, proizvodila trokraku zvezdu, čuveni Mercedesov amblem, podnela je zahtev za stečaj, ostavivši svojih 1500 zaposlenih u neizvesnosti.

Padaju poput domina

Gerhardi je samo jedna od stotina malih kompanija u evropskom lancu snabdevača automobilske industrije koje se bore za opstanak, dok proizvođači automobila smanjuju proizvodnju usled slabije prodaje i turbulentne tranzicije ka električnim vozilima.

Francuska kompanija Forvia SE, koja proizvodi komponente za Stellantis i Volkswagen, otpušta hiljade radnika jer prelazak na električna vozila čini tradicionalne proizvode poput menjača i izduvnih sistema manje traženim.

Međutim, čak i dobavljači povezani sa električnim vozilima, poput švedskog proizvođača baterija Northvolt AB, takođe trpe posledice nakon što su vlade smanjile subvencije, a prodaja naglo pala.

Ogromni otkazi

Ove godine evropski proizvođači auto-delova najavili su da će otpustiti 53.300 radnika, od kojih je većina u Nemačkoj, pokazuju podaci industrijskog udruženja CLEPA. To je više nego tokom pandemije koronavirusa, kada su fabrike i prodajni saloni mesecima bili zatvoreni.

“Uz visoke cene energije na kontinentu, birokratske prepreke i pretnju pogoršanja trgovinskih odnosa sa Sjedinjenim Državama, naredna godina izgleda podjednako sumorno”, izjavio je Matijas Cink, predsednik udruženja CLEPA.

“Kompanije su uložile ogromna sredstva očekujući nagli rast prodaje električnih vozila, ali to se nije dogodilo”.

Dobavljači u automobilskoj industriji zapošljavaju oko 1,7 miliona radnika širom Evropske unije i godišnje troše oko 30 milijardi evra na istraživanje i razvoj. Prema podacima konsultantske firme McKinsey, svaki peti dobavljač automobila očekuje gubitke sledeće godine.

Foto: Mercedes

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare