7. Decembra 2024.

Trijumf strujaša: Električni Mustang se prodaje dva i po puta bolje nego klasični

Auto-industrija je puna iznenađenja, a Fordovi prodajni rezultati za novembar nisu izuzetak.

Sa rastom prodaje Ford i Lincoln vozila od 14,3% u novembru u odnosu na isti mesec prošle godine (ukupno isporučeno 166.373 primeraka), deluje kao da Ford beleži uspeh.

Čak su i kumulativni rezultati za ovu godinu ohrabrujući – prodaja je porasla za 4,6% sa 1.887.301 prodatim vozilom u poređenju sa 1.803.569 u istom periodu 2023. godine.

Međutim, kao i uvek, detalji otkrivaju pravu sliku, pogotovo kada se analiziraju rezultati pojedinačnih modela. Evo ključnih podataka:

EV i hibridi beleže najveći rast, ali SUS motori i dalje dominiraju

Fordov segment električnih vozila (EV), iako još u fazi razvoja, ostvario je značajan skok u novembru. Kompanija je isporučila 10.821 električno vozilo, što predstavlja rast od 20,8% u odnosu na novembar 2023.

Na godišnjem nivou, prodaja EV vozila porasla je za impresivnih 35,7%.

Situacija sa hibridima je još povoljnija – kombinovana prodaja hibridnih modela skočila je za 18,5% u novembru, dostigavši 14.351 vozilo, dok je godišnja prodaja porasla za čak 42%.

Sa druge strane, prodaja vozila sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) ostaje temelj Fordove ponude.

U novembru je zabeležen rast od 14,3%, a ova vozila su činila dominantnih 84% ukupne prodaje u prošlom mesecu i 86% na godišnjem nivou.

Ipak, njihov rast je daleko skromniji i iznosi samo 0,6% za ovu godinu.

Uspešni modeli i izazovi

Prodaja Fordovih električnih vozila skočila je za 21%, ali električni kamionet F-150 Lightning beleži pad od 17%, dok klasični Mustang sa SUS motorom beleži pad od čak 45%.

Sam brend Ford (bez Lincolna koji je takođe deo kompanije) zabeležio je rast prodaje od 12,8% u novembru sa 157.094 isporučena vozila. Na prvi pogled, to zvuči kao dobra vest, ali dublja analiza otkriva podelu između uspešnih i manje uspešnih modela.

Na primer, Mustang Mach-E imao je izvanredan mesec sa skokom prodaje od 38,3%, dostigavši 5.938 prodatih jedinica, verovatno zahvaljujući velikim popustima i glasinama o isteku federalnog EV poreznog kredita od 7.500 dolara.

Međutim, F-150 Lightning nastavio je silaznu putanju sa padom prodaje od 17,1%, dostigavši 3.643 jedinice. Ovaj rezultat dolazi nakon alarmantnog pada od 50% prethodnog meseca, što je nateralo Ford da obustavi proizvodnju ovog modela do 2025. godine.

Tu je i klasični Mustang, poslednji preostali “muscle car” u ponudi, bar dok se ne pojavi Dodge Charger.

Prodaja ovog automobila sa SUS motorom pala je za 45,1% u novembru na samo 2.355 jedinica, uprkos gotovo nikakvoj konkurenciji nakon povlačenja modela Dodge Challenger i Chevrolet Camaro.

Na godišnjem nivou, Mustang beleži pad od 5,4% sa 41.528 prodatih jedinica. Možda povećanje cena i nije bila najbolja odluka?

Poređenja radi, prošlog novembra Mustang Mach-E i Mustang sa SUS motorom imali su gotovo identičnu prodaju (4.294 naspram 4.293 jedinice).

Međutim, ovog novembra električni Mach-E prodao se više od svog benzinskog imenjaka u odnosu većem od 2,5 prema 1.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare