Još jedno tržište u razvoju pokreće ponudu za vođenje globalne proizvodnje električnih automobila.
Proizvodne lokacije se na razvijenim tržištima smanjuju, a sada u prvi plan dolazi Indija koja najavljuje višemilionske podsticaje za otvaranje fabrika električnih vozila na svojoj teritoriji.
Indija je jedna od onih zemalja u razvoju u kojima brendovi žele da se takmiče sa lokalnim proizvođačima. U pitanju je vrlo zanimljivo tržište koje ujedno želi da bude vodeći igrač u proizvodnji električnih automobila.
Indija postaje još jedan veliki azijski gigant koji je odlučan da privuče pažnju velikih svetskih igrača.
Ranije su pozivali Teslu da investira u gradnju gigafabrike, ali se američki proizvođač fokusirao na Meksiko. S obzirom na to da je Donald Trump najavio carine za uvozne automobile iz susedne zemlje, Mask je morao da obustavi gradnju gigafabrike u Meksiku i sada vrši pritisak sa ostalim zainteresovanim stranama na Indiju.
Država je osmislila strategiju za razvoj i proizvodnju električnih automobila, iako je prvobitno posebno bila fokusirana na Teslu. Sam Mask je odlučio da otputuje u ovu egzotičnu zemlju i održi seriju razgovora sa premijerom, ali je ekscentrični lider tu posetu otkazao. Značajan pad prodaje vozila američkog brenda bio je dovoljno opravdanje da se odloži poseta, ali veliki interes postoji.
Zainteresovani Toyota, Hyundai i VW
Otkazana proizvodnja Tesle Modela 2 u Meksiku, bio je glavni motiv ove posete Indiji, jer bi pristupačni model od 25.000 evra mogao da popularizuje vožnju sa nultom emisijom.
S obzirom na situaciju, a uzimajući u obzir da Vlada Indije namerava da pokrene svoj vodeći plan električnih automobila u martu 2025. godine, kao zemlja zainteresovana za širenje industrije automobila s nultom emisijom uz višemilionske podsticaje, Tesla i drugi veliki proizvođači vide Indiju kao novo sedište razvoja i proizvodnje baterijskih vozila.
Iako nikakvi podaci nisu otkriveni, Indija je voljna da proširi pomoć proizvođačima koji proizvode električna vozila u postojećim fabrikama u zemlji, umesto da ograniči beneficije na proizvođače koji su spremni da grade nove fabrike.
Prema pojedinim izvorima, Toyota i Hyundai su već iskazali interes indijskoj vladi da se etabliraju na njenoj teritoriji, iako se još ne zna da li bi korejske i japanske kompanije bile spremne da koriste postojeće ili nove fabrike.
Ono što se zna je, da ako vW odluči da proizvodi električne automobile u svojim fabrikama, možda će morati da radi na montažnim linijama odvojenim od onih za modele sa SUS motorima.
Indija i globalni “električni voz”
Indija je spremna da pomogne svakom proizvođaču koji uloži najmanje 500 miliona dolara u proizvodnju električnih vozila sa 50% komponenti nabavljenih lokalno.
Indijci takođe nude ogromno smanjenje uvoznih poreza, sa 100% na 15% za proizvodnju do 8.000 električnih automobila godišnje. Više nego korisna pomoć, ali o kojoj će morati dalje da se pregovara.
Hyundai, koji je takođe jedna od zainteresovanih strana, već zna da 500 miliona evra utrošenih na istraživanje i razvoj neće biti uključeno u ukupnu investiciju, pa Korejci čekaju konačne smernice plana električnih automobila u Indiji.
Na istom nivou je i Volkswagen koji traži veći manevarski prostor u petogodišnjem planu ulaganja.
Nemci žele da znaju da li bi u prve tri godine moglo da se potroši 75% ukupne investicije, a ne svih 500 miliona evra odjednom.
Ponuda je izuzetno atraktivna za obe strane, ali još više za Indiju. Ako bi bilo koja strana popustila to bi se unapred smatralo propuštenom prilikom, jer će i druge zemlje u usponu uskoro ući u trku za električne automobile.