Evropska unija najavila je oko finansijsku injekciju od oko milijardu evra za industriju proizvodnje baterija za električne automobile.
Ova odluka doneta je kako bi se Evropa takmičila sa Kinom u segmentu električnih automobila, što je tržište na kom ova azijska zemlja ima apsolutnu prevlast.
Za subvencije Evropske unije svi zainteresovani moraće da ispune rigorozne kriterijume, odnosno da dokažu da su zeleni tako da zeleniji ne mogu biti, a kako piše “Blumberg” jedan od ciljeva je i da se smanji zavisnost od kineskih komponenti kao što su katode ili anode.
Ova inicijativa je ključna za plan Evropske unije koji podrazumeva podizanje svesti ali i preduzimanje konkretnih mera u cilju zdravije okoline, ali tako da istovremeno Stari kontinent ostane konkurentan i u industrijskom polju.
Pored podrške lokalnim proizvođačima, iz Evropske unije su poručili i da bilo koji novi projekat razvijen iz ovog fonda mora biti registrovan u jednoj od EU zemalja kako bi se zaštitila autorska prava, a prednost imaju projekti koji se u manjoj meri oslanjaju na materijale iz Kine.
Kao dodatak ovome, Evropska unija će uložiti oko 1,2 milijarde evra i u tehnologiju baziranu na vodoniku, kao i oko 2,4 milijarde evra za “net-zero” tehnologije, odnosno one projekte koji smanjuju upotrebu materijala koji dolaze van Evrope.
Ako gledamo konkretno u smislu automobilske industrije, ovo je još jedan pokušaj Evropske unije da se izbori sa uplivom kineskih proizvođača kao što je BYD, ali će istovremeno to biti dosta teško jer dosta komponenti u evropskim i američkim automobilima dolazi upravo iz Kine.