Michelin je izneo svoj razvojni plan za konstrukciju prednjeg MotoGP pneumatika, koji je planirao da uvede za 2025. godinu, ali je odložio najmanje do 2026.
Francuski proizvođač guma radi na novoj prednjoj opciji dizajniranoj da se bolje nosi sa povećanim efektima aerodinamike, posebno u pogledu pritiska.
Ideja je bila da se ova guma uvede 2025. godine, ali sa vrlo malo testiranja na novoj konstrukciji tokom tek završene sezone, doneta je odluka da se ovo odloži do 2026.
Michelin je doneo novu prednju gumu na postsezonski test u Barseloni, koji je nekolicina vozača isprobala i pozitivno odgovorila na nju.
“Da, manje-više isti osećaj kao na Mizano”, rekao je Hondin Luka Marini u Barseloni o novoj prednjoj gumi.
“Kada izađete iz garaže, motocikl je izuzetno težak, ali kada se guma zagreje, osećaj se u potpunosti menja.”
U nedavnom intervjuu, šef Michelin motosport divizije, Pjero Taramaso izneo je sledeću fazu razvoja nove prednje gume.
“Ponovo ćemo je odneti na Sepang i Buriram, na zimske testove, možda ćemo napraviti još nekoliko promena”, rekao je on.
“Onda ćemo, na osnovu rezultata koje ćemo imati u ove dve sesije, kada ga budemo testirali na četiri ili pet različitih rundi i u različitim uslovima, odraditi poslednje neophodne izmene. Tada će model biti popravljen i nećemo ga menjati ponovo.”
“Posle toga ćemo ga ponovo predložiti tokom 2025. i na zvaničnim i na privatnim testovima, kako bi timovi mogli da se naviknu na novi pneumatik i počnu da pronalaze podešavanja kako bi ga iskoristili na najbolji način, kako u pogledu šasije tako i u pogledu ogibljenja.”
“Na ovaj način mislimo da će biti spremni kada ga konačno uvedemo.”
“Kao što smo rekli u Mizanu, odlučili smo da ga ne uvedemo odmah 2025. upravo da bismo krenuli dalje sa testovima i da bismo dali malo stabilnosti timovima, znajući da smo ove godine već uveli nove smešte i za prednju i za zadnju gumu.”
Odgovarajući na Marinijeve komentare o osećaju težine na novoj prednjoj gumi, Taramaso kaže da je ovo problem koji zbunjuje Michelin jer je konstrukcija 1 kg lakša od verzije iz 2024.
“Jedina stvar koju treba da razumemo je zašto, uprkos tome što je 1 kg lakši od prethodnog modela, neki vozači nam kažu da osećaju da je motocikl teži, manje okretan, posebno kada menjaju smer”, dodao je on.
“Moramo da razumemo da li je to nešto povezano sa podešavanjima ili možda s pritiskom, koji bi mogli da zahtevaju različite parametre.”
“Međutim, moram da kažem da su ovakvu vrstu komentara dali praktično svi u Mizanu, dok je u Barseloni već bio malo manje prisutan.”
“U svakom slučaju, proučavamo podatke da bismo razumeli razlog, ali za ostalo možemo govoriti o gumi u skladu sa našim očekivanjima.”
Motomagazin.rs