KTM-ova matična kompanija, Pierer Mobility Group (PMG), ponovo smanjuje broj zaposlenih.
PMG je takođe matična kompanija Husqvarne i GasGasa i poseduje 50,1 odsto MV Aguste.
PMG kaže da je ovaj poslednji krug restrukturiranja posledica usporavanja prodaje, nakon udvostručenja broja zaposlenih u poslednjih 10 godina. Kompanija nije precizirala broj zaposlenih koji će biti otpušteni.
“Ovo smanjenje osoblja nakon godina rasta zaposlenosti je bolno”, kaže se u saopštenju PMG, “ali neophodno kako bi se održala i obezbedila konkurentnost na tržištu”. U saopštenju se okrivljuje usporavanje u 2024. zbog nestabilnosti evropskog tržišta i visokih kamatnih stopa u SAD.
Shodno tome, PMG smanjuje proizvodnju u Matighofenu u Austriji i umesto toga nastoji da dalje iskoristi svoje partnerstvo sa kompanijama CFMOTO u Kini i Bajaj u Indiji.
“Zbog sve krhke industrije dobavljača u Evropi”, navodi se u saopštenju PMG-a, “Pierer Mobility Group koristi povoljne ekonomske uslove u ovim regionima (Kina i Indija) kako bi osigurala svoju konkurentnost. Tamo se uspostavlja efikasna i visokokvalitetna industrija dobavljača.”
PMG očekuje pad od 10-15 procenata u finansijskoj 2024. godini. Dodali su da će im mere uštede omogućiti da 2024. godine ostvare čak i profit pre oporezivanja. “Izvršni odbor pretpostavlja da će uštede uvedene u tekućoj finansijskoj godini moći da kompenzuju negativne efekte pada prodaje do te mere da se može generisati izbalansiran do blago pozitivan EBIT (zarada pre kamata i poreza).”
Pored toga, očekuje se da će PMG smanjiti neke od svojih sportskih projetaka. Nepotvrđeni medijski izveštaji iz MXGP sugerišu da Husqvarna neće biti prisutna sledeće godine, dok će se drugi tim takmičiti samo u MX2 kategoriji. Štaviše, GasGas možda neće biti prisutan u MXGP-u ni sledeće godine.
U MotoGP-u, Tech3 tim neće koristiti ime GasGas, ali vraća Red Bull KTM brend od 2025.
Motomagazin.rs