Njihov najnoviji 12-cilindraš se vrti na impresivnih 10.000 obrtaja.
Nije tajna da je Ferrari odlučan da održi svoj V12 u životu, što najbolje potvrđuje činjenica da se njegov najnoviji model zove po broju cilindara koji ima: 12Cilindri.
I to nije kraj priče o pogonskom agregatu velike zapremine jer kompanija iz Maranela namerava da ga održi u životu što je duže zakonski moguće.
Italijanska egzotična marka kaže da će nastaviti da proizvodi automobile sa “čudovištem” od 6,5 litara sve dok taj motor ne bude stavljen van zakona.
U razgovoru sa australijskom publikacijom Car Expert, Ferrarijev direktor marketinga Emanuele Karando uverio je entuzijaste da snažan motor ima budućnost.
“Proizvodićemo atmosferski V12 dok god nam zakon to bude dozvoljavao. Nadamo se da će zakon i u budućnosti biti blagonaklon, verovatno zahvaljujući novim vrstama benzina koje su ekološki održiviji”, objašnjava on.
Ferrari 12Cilindri je dostupan kao Coupe ili Spider sa tvrdim krovom koji se sklapa, a zamenjuje model 812 Superfast.
Pokreće ga Ferrarijev najsnažniji atmosferski motor masovne proizvodnje. Razvija 830 KS pri 9.250 o/min i 678 Nm obrtnog momenta pri 7.250 o/min.
Ovako veliki obrtaji su rezultat titanijumskih klipnjača koje su 40 odsto lakše od čeličnih, novih klipova koji su 2% lakši od onih koji se koriste u 812 Competizione motoru i rebalansirane radilice koja je 3% lakša.
Izduvni gasovi izlaze kroz novi sistem u keramičke katalizatore i filtere za čestice koji pomažu velikom V12 da ispuni stroge Euro 6E standarde o emisiji izduvnih gasova koji su postavljeni za 2026. godinu i dalje.
Ferrari navodi da 1600 kilograma težak 12Cilindri ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 2,9 sekundi, a do 200 km/h za manje od 7,9 sekundi.
Najveća brzina je skoro 340 km/h.