Verovatnoća da će pešaka udariti električni ili hibridni automobil dvostruko je veća nego da će završiti pod točkovima ili na haubi automobila sa SUS motorima.
Ovo su rezultati istraživanja o stopama žrtava saobraćajnih nesreća u Velikoj Britaniji, objavljenog u listu “Journal of Epidemiology & Community Health”.
Rizik je, svakako, veći u urbanim područjima, a povrede u saobraćaju vodeći su uzrok smrti dece i mladih, dok su svaka četvrta žrtva saobraćajnih nezgda – pešaci.
Istraživači Londonske škole higijene i tropske medicine (LSHTM) uporedili su razlike u stopama stradanja pešaka za svakih 160 miliona kilometara putovanja u Velikoj Britaniji između električnih/hibridnih automobila i automobila na fosilna goriva, koristeći podatke o sigurnosti na cestama (STATS19).
Godišnju kilometražu procenili su iz podataka Nacionalnog istraživanja putovanja (NTS), a ukupno je analizirano 51 milijarda kilometara vožnje električnim/hibridnim vozilima i skoro pet milijardi milja vožnje benzinskim/dizel vozilima.
Očekivano, većina sudara dogodila se u urbanim područjima, a u tim nesrećama prednjačila su električna ili hibridna vozila; s druge strane, u ruralnim područjima u nesrećama su dvostruko više učestvovala vozila na benzin ili dizel.
Na bazi ovih podataka, istraživači su izračunali da su između 2013. i 2017. prosečne godišnje stope stradanja pešaka na 160 miliona kilometara putovanja bile 5,16 za električna i hibridna vozila i 2,40 za vozila na benzin i dizel.
To ukazuje da su sudari sa pešacima bili u proseku dvostruko verovatniji kod električnih i hibridnih vozila, nego kod vozila sa benzinskim i dizelskim motorom, kao i tri puta verovatniji u urbanim nego u ruralnim područjima, kažu istraživači.
“Jedno prihvatljivo objašnjenje za naše rezultate je da se nivoi pozadinske okolne buke razlikuju između urbanih i ruralnih područja, uzrokujući da su električna vozila manje čujna za pešake u urbanim područjima”, sugerišu istraživači.