Kineski brend BYD predstavio je u Meksiku BYD Shark, hibridni kamionet srednje veličine, a regionalni šef dao je zanimljiv komentar i o američkim carinama na kineska vozila.
Shark jača prisustvo ove marke na tržištu Severne Amerike, jer konkrencija diretno Fordu, General Motorsu i Toyoti.
Za sada je ovaj model dostupan samo u Meksiku, i to je prvi put da je najveći svetski proizvođač električnih vozila predstavio novi proizvod van svoje zemlje.
BYD kaže da je Shark “najveći u svojoj klasi”, odnosno da je dug 5.457mm, širok 1.971mm i visok 1.925.
Što se tiče unutrašnjosti, znamo da ima 10,25-inčnu digitalnu instrument tablu i 12,8-inčni infotainment sistem sa ekranom koji se može rotirati. Kupci će takođe dobiti Android Auto, Apple CarPlay, ali i jednu neobičnu stvar – karaoke funkciju.
BYD nije mnogo rekao o plug-in hibridnom pogonu, ali najverovatnije ima 1,5-litarski motor sa turbo punjenjem, što mu daje oko 430 KS, a a do stotke stiže za 5,7 sekundi.
Što je još važnije, Shark može da pređe 100 km samo na struju, a baterija od od 30% do 80% stiže za samo 20 minuta, saopšiio je BYD.
BYD je odabrao Meksiko zbog brzog rasta tražnje za kamionetima u toj zemlji, rekla je šefica američkog odseka firme, Stela Li.
Ovo predstavljanje u Meksiku usledilo je nekoliko sati nakon što je američki predsednik Džo Bajden najavio povećanje carina na kineska električna vozila tako da iznosi 100%.
Predstavnica američkog ministarstva trgovine rekla je, nakon toga, da SAD razmišljaju i o carinama na uvoz iz Meksika
U intervjuu za Rojters, Li je rekla da povećanje američkih carina nema uticaja na BYD, koji planira da izgradi fabriku u Meksiku.
“Nemamo planove za izlazak na tržište SAD-a, tako da ova najava uopšte ne utiče na nas. Kada gradimo meksičku fabriku, uzimamo u obzir samo to tržište i tržišta drugih zemalja, a ne SAD”, istakla je Stela Li.