Nove carine uticaće, između ostalog, na električne automobile, prenosi Wall Street Journal, i dodaje da se trenutno na kineska EV plaća 25% carine, kao i dodatak od 2,5% kao i za sve uvozne automobile.
Od sutra, međutim, carina će iznositi četiri puta više – na kineske električne automobile biće 100% čime, očigledno, kineski automobili neće biti konkurentni na tržištu.
Nove visoke naknade primenjivaće se i na sirovine, poluprovodnike, baterije i proizvode povezane sa solarnim panelima, kažu ljudi upoznati sa tim pitanjem.
Bela kuća je odbila ovo da komentariše, a kroz politiku carina, SAD uspele su da zadrže kineske električne automobile na distanci, što baš i nije slučaj u Evropi.
Nekoliko stranih proizvođača automobila, uključujući kineski Polestar, sve više žele da lokalizuju svoju proizvodnju za američko tržište, pa će se tako proizvodnja Polestar 3 modela odvijati lokalno u SAD od sredine ove godine.
B92.