Skupština grada švedske prestonice Stokholma je donela odluku u pogledu toga da uvede takozvanu ekološku zonu klase 3 u centru grada. Odluka će se primenjivati počev od poslednjeg dana ove godine, i podrazumeva da se u navednoj zoni više neće smeti voziti automobili koji sagorevaju dizel ili benzin. Oni će biti potpuno zabranjeni, uz izuzetak najsavremenijih dopunjivih hibrida, ali samo u kategoriji putničkih i lakih vozila.
Zona životne sredine će se primenjivati unutar oblasti omeđene kvartovima Birger Jarlsgatan, Hamngatan, Sveavagen i Kungsgatan, što se da videti na priloženoj mapi. Tamošnji analitičari iznose očekivanja da će ova inicijativa inspirisati uvođenje više sličnih zona u Stokholmu, ali i u drugim gradovima u Švedskoj.
„Ovako osmišljen dodatni impuls procesu elektrifikacije, a zahvaljujući ekološkoj zoni, napraviće lančani efekat i proširiće se po ostatku grada. Dakle, koristi će biti veće od onih koje se tiču površine puke ekološke zone,“ kaže savetnik za saobraćaj Lars Stromgren.
S druge strane, aktuelne su i druge interesne grupe, a koja su osporile ovu odluku i opisali odluku kao „ishitrenu“. „Ovde nisu stvoreni uslovi za prelazak na čisto električni pogon. Gde su svi stubovi za punjenje na ovom mestu?“ pita opozicioni odbornik Denis Vedin, a piše lokalni list SVT.
Međutim, Lars Stromgren veruje da u centru Stokholma postoji dovaljan broj punjača, odnosno da je infrastrukture za punjenje stasala da podrži zabranu ugljovodoničnih vozila u centralnoj gradskoj zoni prestonice. Pored toga, u toku je istorijski veliko proširenje dodatne infrastrukture.
Da dodatno pojasnimo da se odluka odnosi na putničke automobile, laka komercijalna vozila (uključujući minibuseve). Evo pregleda dozvoljenih i nedozovoljenih tipova vozila u ovim delovima švedskog glavnog grada.
- čisto električna vozila su legitimna,
- takođe i ona koja sagorevaju gas i ispunjavaju normativ Euro 6,
- a i FCEV, ali
- Plug-in hibridi nisu dozvoljeni.
AutoRepublika