Ferrari 12Cilindri, koji je debitovao u petak, predstavlja vrhunac u razvoju Ferrari motora, smatraju u toj kompaniji. Motor je konstruisan “od nule” da proslavi zvuk i performanse koje samo V12 može da proizvede.
Ferrari 12Cilindri će biti dostupan kao Coupe ili Spider sa tvrdim krovom koji se sklapa, a zamenjuje model 812 Superfast.
Dizajnirani je da podseti na duh kultnih modela kao što su Lusso i 275 GTB/4, automobila koji su bili veoma brzi, ali i dovoljno udobni za vožnju na velike udaljenosti.
Ime je, naravno, italijanski naziv za 12 cilindara. “Koncept je veoma jednostavan”, kaže šef marketinga Ferarija Enriko Galijera.
Introducing the #Ferrari12Cilindri, a marvel inspired by the legacy of Ferrari’s iconic V12, the first ever engine to roar through the gates of Maranello.
— Ferrari (@Ferrari) May 3, 2024
It’s the pinnacle of our powertrain philosophy, staying faithful to our roots while embracing progress.#Ferrari pic.twitter.com/HytUnQiiNc
“Želeli smo da ovaj automobil proslavi najvažniji element našeg DNK. Nikada ne koristimo spoljnu agenciju da odlučujemo o imenima, a kada je 12Cilindri predloženo, 99% ljudi ovde je to prihvatio.”
Kodnog naziva F140HD, 6.5-litarski V12 koristi mehaničku osnovu staru više od 20 godina. Zvanično, F140HD je sveobuhvatna prerada F140HC koji se koristi u Ferrariju 812 Competizione.
Behold the #Ferrari12CilindriSpider, where the symphony of a naturally aspirated mid-front-mounted V12 engine meets the epitome of driving finesse and emotion.
— Ferrari (@Ferrari) May 3, 2024
Crafted for audacious souls seeking the thrill of open-air driving without sacrificing an ounce of V12 allure.#Ferrari pic.twitter.com/Sq04GqIGHe
Ferrarijev najsnažniji atmosferski motor
To je Ferrarijev najsnažniji atmosferski motor masovne proizvodnje. Može da se vrti do vrtoglavih 9.500 o/min, razvijajući 830 KS pri 9.250 o/min i 678 Nm obrtnog momenta pri 7.250 o/min.
Ovako veliki obrtaji su rezultat titanijumskih klipnjača koje su 40 odsto lakše od čeličnih, novih klipova koji su 2% lakši od onih koji se koriste u 812 Competizione motoru i rebalansirane radilice koja je 3% lakša.
Izduvni gasovi izlaze kroz novi sistem u keramičke katalizatore i filtere za čestice koji pomažu velikom V12 da ispuni stroge Euro 6E standarde o emisiji izduvnih gasova koji su postavljeni za 2026. godinu i dalje.
F140HD pokreće zadnje točkove preko novog osmostepenog menjača sa dvostrukim kvačilom, omogućavajući Ferrariju 12Cilindri veću maksimalnu brzinu u odnosu na 812 Competizione.
To je omogućilo povećanje obrtnog momenta na zadnjim točkovima za 12 odsto, dok je vreme za promenu brzina smanjeno za 5%.
Step into the #Ferrari12CilindriSpider, where each curve and contour weaves a tale of en-plein-air elegance.
— Ferrari (@Ferrari) May 3, 2024
With the top down, it benefits from all Ferrari’s latest aerodynamics developments to reduce turbulence in the cockpit.#FerrariMiami #Ferrari pic.twitter.com/yTRm1xokx4
Ferrari navodi da će 1600 kilograma težak 12Cilindri ubrzati od 0 do 100 km/h za manje od 2,9 sekundi, a do 200 km/h za manje od 7,9 sekundi. Najveća brzina je skoro 340 km/h.
Veći deo hardvera ogibljenja i sistema kočnica 12Cilinidri je preuzeo od 812 Competizione, kao i diferencijal.
Ima novu aluminijumsku “šasiju” i 2 cm kraće međuosovinsko rastojanje, kao i 15 odsto bolju torzionu krutost.
Ferrari 12 Cilindri takođe ima sistem upravljanja na zadnjim točkovima koji je debitovao na 812 Competizione, a koji se može kontrolisati nezavisno kako bi se dodatno poboljšala agilnost ili stabilnost kada je to potrebno.
Ferrari 12Cilindri Coupe u Italiji startuje od 395.000 evra, dok je početna cena Spidera 435.000 evra.