Električna vozila registrovana prvi put 2021. imaju bolje rezultate u statistici kvarova od automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, sa oko 3,6 manje kvarova na 1.000 vozila.
To je vidljivo iz aktuelne statistike kvarova Nemačkog automobilskog kluba (ADAC), koja sada uključuje i vozila iz 2021. godine.
Shodno tome, električni automobili beleže svega 2,8 kvarova na 1.000 vozila, dok je takozvana stopa kvarova za modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem 6,4.
U 2020. godini, tri godine stara električna vozila imala su samo 1,9 kvarova manje od onih sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Ovi podaci potvrđuju sve veću pouzdanost električnih vozila, iako je još prerano za konačnu procenu njihove opšte otpornosti na kvarove.
ADAC-ovi mehaničari intervenisali su više od 3,5 miliona puta prošle godine.
Sa 44,1 odsto, najčešći uzrok kvarova u 2023. godini je i dalje neispravni ili ispražnjeni akumulator.
Broj dva su problemi sa motorom (22,8 odsto), a zatim slede kvarovi na starteru, alternatoru, električnom sistemu i osvetljenju (10,5 odsto).
Gume (8,8 odsto) i sistemi za zaključavanje vozila (7,1 odsto) zauzeli su četvrto i peto mesto.
Ovi rezultati su slični onima iz prethodne godine.
Detaljni pogled na nova vozila registrovana 2021. pokazuje da je akumulator i kod njih slaba tačka – za SUS ali i električne automobile.
Sa stopom od 2,4 kvara na 1.000 registrovanih vozila, automobili na konvencionalni pogon su daleko ispred električnih automobila (1,2).
Takođe postoji jasna razlika između SUS pogona (1,4) i električnih vozila (0,9) kada je u pitanju drugi najčešći uzrok kvarova – neispravne gume. Ovo je verovatno slučaj zbog manje prosečne kilometraže električnih vozila.
Značajne razlike se takođe mogu videti u problemima sa motorima: dok je ova oblast odgovorna za 1,2 kvara na 1.000 vozila u 20021. za automobile na konvencionalni pogon, sa druge strane su samo 0,2 kvara za električne modele.
Međutim, jedva da postoje razlike između tipova pogonskih agregata kada su u pitanju kočnice, mehanička osnova i komponente karoserije.
Za trenutnu statistiku uzeti su u obzir svi kvarovi koji su se desili tokom 2023. godine na vozilima starosti od 3 do 10 godina (prvi put registrovana između 2014. i 2021. godine).
Testirano je ukupno 156 modela sa amblemima dvadesetak marki automobila. Preduslov je da vozilo ima najmanje 7.000 novih registracija u prve dve godine.
Ako je ovaj uslov ispunjen, ocenjuju se sva godišta vozila sa najmanje 5.000 registracija godišnje. Novi modeli u statistici za 2023. uključuju električne automobile Volkswagen ID.4 i Škoda Eniaq.
Izbor pouzdanih modela je i dalje dobar u većini klasa vozila. Lideri među trogodišnjim vozilima u trenutnoj statistici su BMW i3 (0,4 kvara na 1.000 vozila), Mini (0,4) i BMW X1 (0,7).
U segmentu malih gradskih automobila najpouzdaniji u prve tri godine su Suzuki Ignis, Toyota Aygo i Volkswagen Up!
Što se tiče potkompaktnih automobila, pored Minija i BMW-a i3, tu su i Škoda Kamiq, Peugeot 2008 i Seat Arona.
U kompakt klasu, pored BMW X1, uvršteni su i BMW Serije 1, BMW Serije 2, BMW X2, Cupra Formentor, Mercedes A klase i B klase, Mercedes GLA, Seat Ateca, Škoda Scala i Volkswagen ID. 3.
U srednjoj klasi po pouzdanosti se nakon tri godine ističu Audi A4, A5, Q5, BMW Serije 3, BMW X3, Mercedes GLC, Tesla Model 3, Volkswagen ID.4, dok su na začelju liste Toyota Yaris (27,8), Ford Kuga (25,4) i Toyota C-HR (22,0), među automobilima koji su prvi put registrovani 2021. godine.
Ali kakva je situacija sa automobilima koji su, na primer, 2019. godine, a koji se češće uvoze u Srbiju kao polovnjaci od mlađih godišta?
Naravno, više je kvarova na 1.000 vozila, a kvalitetom se izdvajaju Suzuki Ignis (2,7), Fiat Panda (3,6) i VW Up! (3,2) u klasi malih gradskih automobila, BMW i3 (0,4), Mini (1,8), Suzuki Swift (1,9), Suzuki Vitiara (2,3), Citroen C3 (2,4) i Renault Zoe i VW T-Cross (po 2,9) u klasi potkompaktnih automobila, te BMW X2 (2.2), X1 (2,5), Škoda Scala (2,3), Volvo XC40 (1,8) i VW T-Roc (2,6) među kompaktnim automobilima, odnosno BMW X3 (1,7), Audi A4 (2,8) i Volvo XC60 (3,0 u srednjoj klasi).
B92.