Otkako je izumljen SUS dizel motor pre 127 godina, inžinjeri i naučnici pokušavaju da unaprede njegovu termalnu efikasnost.
Kineska kompanija Weichai Power je napravila značajan napredak i predstavila prvi dizelski motor u istoriji sa intrinzičnom termalnom efikasnošću od 53,09%.
Nova tehnologija je predstavljena na Svetskom kongresu o motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, koji se održava u Tjanđinu u Kini.
Ovo dostignuće je priznala i međunarodno cenjena organizacija za testiranje “TUV SUD”, kao i Kineski centar za automobilsku tehnologiju i istraživanje, koji predstavlja specijalizovano telo za testiranje kineskih SUS motora.
Procenat energije sagorevanja dizela prenet u iskorišćeni rad motora bez potrebe za mehanizmom povrata otpadne toplote poznat je kao “termalna efikasnost osnovnog motora”. Ekonomičnost motora se poboljšava povećanom termalnom efikasnošću osvnovnog motora.
Check out the video 👇 to catch a glimpse of #Weichai Power's unveiling of its next-generation diesel engine at the #WICE2024. 🎉 Learn more about this groundbreaking engine and its revolutionary features! ✨ #WeichaiUpdates pic.twitter.com/fSU4qoAduA
— Weichai Group (@WeichaiOfficial) April 20, 2024
Weichai Power je dostigao značajnu prekretnicu u vezi sa ovim 16. septembra 2020. godine, kada je predstavio svoj dizelski motor, i postavio novi rekord termalne efikasnosti od 50,23%. Potom je 8. januara 2022. godine kompanija podigla termalnu efikasnost motora na 51,09%, a onda i na na 52,28% 20. novembra 2022. godine, oborivši prethodne rekorde.
Kompanija je poređenje izvršila u odnosu na “mejnstrim” proizvode, koji obično dostižu prosečnu termalnu efikasnost od 46% u slučaju dizel motora na tržištu. Primena tehnologije termalne efikasnosti u osnovnim motorima sa toplotnom efikasnošću od 52,28% može da dovede do značajnog smanjenja potrošnje goriva i emisije CO2 od 12%.
Istraživački tim pomenute kompanije je nastavio napredak na osnovu svojih prethodnih uspeha, i uložio je 500 dana rada u optimizovanje četiri vitalna sistema, a to su dovod goriva, usisavanje vazduha, sagorevanje i smanjenje trenja.
Sveukupno, povećanje termalne efikasnosti sa 46% na 53% može povećati ekonomičnost dizel motora za 14%. Ova brojka je zasnovana na trenutnim procenama vlasnika dizelskih motora u Kini.
Ova inovacija rezultuje godišnjom uštedom goriva od oko 31 milion tona i smanjenjem karbonske emisije za 97 miliona tona.