General Motors je neko vreme prodavao trećim stranama podatke o vožnji vlasnika automobila te kompanije.
Kupci to nikada nisu potpisali, a neki su to otkrili tek pre nekoliko meseci. General Motors sada priznaje da je preduzeo korake da reši problem.
Informacije su moć, zato su podaci postali unosan posao, posebno sada kada živimo u doba Interneta. Sada kada je sve povezano, mnoge kompanije se bave prikupljanjem podataka i prodajom trećim licima.
Problem je u tome što skoro nikada ne znamo koje podatke naš automobil prikuplja i, pre svega, šta se radi sa tim podacima.
Pre nekoliko meseci otkriven je slučaj General Motorsa i njegovog OnStar Smart Driver servisa, koji navodno koristi podatke o vožnji prikupljene ovim sistemom za pružanje saveta vozaču u cilju poboljšanja vozačkih navika i povećanja efikasnosti.
Međutim, kompjuterski stručnjak iz Sijetla (SAD) i radnik američkog Ministarstva za unutrašnju bezbednost otkrio je da podatke o vozačkim navikama koje je prikupio njegov Chevrolet Bolt koristi matična kompanija General Motors za profit, piše Revijahak.
Američki gigant ih je prodao brokeru podataka koji je potom zaradio novac od prodaje tih podataka osiguravajućim kućama.
Vlasnik Chevrolet Bolta nije imao pojma o svemu ovome, a otkrio je kada je zatražio ponudu od nekoliko osiguravača, a jedan od njih je objasnio da mu je cena polise porasla, iako nije imao nezgoda, zbog LexisNexis izveštaja, odnosno brokera podataka koji je kupio informacije od General Motorsa.
Njujork tajms je izvestio o ovom slučaju i kao rezultat toga mnogi drugi slični slučajevi za koje se sada zna počeli su da izlaze na videlo.
Najupečatljivije je da se nijedan od ovih vozača nije pretplatio na OnStar i nikada nije čuo za uslugu Smart Driver.
Tu je i slučaj vlasnika Cadillaca CTS-V iz 2019. koji živi na Floridi i nekoliko puta je odvezao svoj automobil na trkačku stazu.
Zatim je njegova premija osiguranja porasla za više od 5.000 dolara godišnje.
Tokom prošlog meseca, protiv General Motorsa je podneto 10 federalnih tužbi zbog ovog pitanja. Za sve njih, vozači širom SAD kažu da se nisu svesno upisali u program Smart Driver i nedavno su saznali da je General Motors dostavio svoje podatke o vožnji LexisNexis-u.