Brend Zeekr je lansiran 2021. godine i danas je jedan od rastućih lidera na kineskom tržištu: njegova prodaja u prva tri kvartala ove godine, prema Geelyju, iznosila je 66.975 vozila, što je 115% više nego u periodu januar-avgust 2022. godine. Veliki liftbek Zeekr 001 na platformi SEA postao je debitantski model brenda, takođe je bio prvi koji je dobio moćan sportski doping.
Slova FR označavaju Future Roads, što na srpskom znači „putevi budućnosti“.
Običan Zeekr 001 sa dvomotornom elektrikom proizvodi maksimalno 544 KS, dok verzija FR ima četiri elektromotora (jedan po točku) sa ukupnom snagom od 1.265 KS (2 puta 155 kW napred i 2 puta 310 kW pozadi). Tromotorni model Tesla Model S Plaid, koja je predstavljena na Zeekrovim slajdovima za poređenje, proizvodi „samo“ 1.020 KS. Vrhunska verzija Sapphire američke limuzine Lucid Air, kako se nedavno pokazalo, ima snagu od 1.251 KS. Generalno, pokazalo se da kineski model ima više „mišića“ od svojih glavnih konkurenata.
Deklarisano vreme ubrzanja do 100 km/h za Zeekr 001 FR je 2,07 s (za Teslu Model S Plaid – 2,1 s), maksimalna brzina je ograničena na oko 285 km/h, ponovo podešeno ogibljenje sa oprugama i amortizerima KW omogućava da se postigne bočna sila od 1,4G. Kočioni put od 100 km/h do potpunog zaustavljanja je 33,4 m zahvaljujući velikim ugljenično-keramičkim kočionim diskovima Brembo sa 10-klipnim čeljustima AP Racing napred i 4-klipnim pozadi. Ažurirani kovani točkovi sa centralnom pričvrsnom navrtkom obuvani su sa gumama Pirelli P Zero Elect dimenzija 265/40 R 22 napred i 295/40 R 22 pozadi.
Četiri nezavisna elektromotora omogućavaju Zeekru 001 FR da izvrši takozvano okretanje tenka na licu mesta oko vertikalne ose, kao što neki električni SUV-ovi (na primer, Rivian) mogu da urade, ali za sportski automobil nema praktičnog smisla u tome. Individualna kontrola vuče na točku, međutim, omogućava Zeekru 001 FR da preciznije i brže prolazi u krivinama.
Spolja, Zeekr 001 FR se lako može prepoznati po agresivnijem dizajnu branika i aerodinamičkoj karoseriji od ugljeničnih vlakana (masivan prednji spojler, bočni pragovi, produženi zadnji difuzor, zadnje krilo). Sedan je skoro u potpunosti presvučen sivim i crvenim antilopom, napred su postavljena sportska sedišta sa razvijenom bočnom podrškom, volan sa crvenom središnjom oznakom je spljošten ne samo na dnu, već i na vrhu.
Kapacitet 800-voltne baterije Qilin CATL instalirane u Zeekr 001 FR je 100 kWh, domet sa jednim punjenjem nije naznačen, liftbek od 544 konjskih snaga sa baterijom istog kapaciteta može preći 656 km u ciklusu CLTC. Na terminalu V3 snage 800 kW moguće je napuniti bateriju od 10 do 80% za samo 15 minuta – Zeekr će ove godine početi da instalira terminale takve snage u Kini: planirano je otvaranje 450 njih, do krajem 2024. njihov ukupan broj će dostići 1000.
Zajedno sa Zeekrom 001 FR, novi ugrađeni operativni sistem Zeekr OS 5.0 sa poboljšanom funkcionalnošću i autopilot NZP (Navigation Zeekr Pilot), koji će biti dostupan na drugim Zeekrovim modelima, takođe je debitovao.
Zeekr će proizvoditi samo 99 liftbekova 001 mesečno, cena još nije objavljena, ali će sigurno premašiti milion juana (138.000 američkih dolara po aktuelnom kursu). Prva serija, čije će isporuke početi u oktobru, demontirana je za samo 15 sekundi u fazi „blind bookinga“ (rezervisanje na slepo).
AutoRepublika