8. Augusta 2025.

Zbogom legendo: Volkswagen gasi svoj najprestižniji model kako bi se fokusirao na jeftinije modele

Njemački proizvođač planira da sljedeće godine prekine proizvodnju svog najluksuznijeg SUV-a, a nema planova za nasljednika.

Nakon više od dvije decenije na tržištu, Volkswagen Touareg odlazi u historiju. Prema informacijama koje je objavio britanski Autocar, njemački proizvođač planira sljedeće godine zaustaviti proizvodnju svog najluksuznijeg SUV-a, a u planovima nema nasljednika. Odluka dolazi u vrijeme kada se VW sve više okreće profitabilnijim modelima koji se proizvode u većim količinama, poput Tiguana i novog Tayrona.

Touareg je lansiran 2002. godine kao sestrinski model Porsche Cayennea, s jasnim ciljem pozicioniranja VW-a u višu klasu. Projekat je bila vizija tadašnjeg glavnog izvršnog direktora Ferdinanda Piëcha, koji je također promovirao limuzinu Phaeton. Iako je Phaeton brzo zaboravljen, Touareg je pronašao svoju publiku i odigrao važnu ulogu u afirmaciji SUV segmenta unutar Volkswagen grupe.

slika

Prva generacija donijela je do sada neviđenu kombinaciju terenskih sposobnosti i luksuza u VW modelu. Druga generacija stigla je 2010. godine, a trenutna, treća, predstavljena je 2018. godine. Baziran na platformi MLB Evo, Touareg dijeli osnovu s modelima kao što su Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga i Lamborghini Urus. Posljednje osvježenje dobio je 2023. godine, a najavljeni kraj proizvodnje 2026. godine poklopit će se s tipičnim osmogodišnjim životnim ciklusom modela.

Volkswagenova strategija jasno pokazuje da je premium segment prepušten brendovima unutar grupe koji su u njemu prirodniji, prvenstveno Audiju i Porscheu. U međuvremenu, VW se fokusira na tržišno potentnije modele. Novi Tayron bi trebao preuzeti dio kupaca koji su ranije birali Touareg. Sa obiljem prostora, tri reda sjedišta i naprednom opremom, nudi funkcionalnost, ali ne i prestiž Touarega. Na sličan način, Volkswagen je već zamijenio Touareg u Sjevernoj Americi modelom Atlas (poznatim i kao Terramont), a sada istu filozofiju prenosi i na evropsko tržište.

Nakon više od dvije decenije na tržištu, Volkswagen Touareg odlazi u historiju. Prema informacijama koje je objavio britanski Autocar, njemački proizvođač planira sljedeće godine zaustaviti proizvodnju svog najluksuznijeg SUV-a, a u planovima nema nasljednika. Odluka dolazi u vrijeme kada se VW sve više okreće profitabilnijim modelima koji se proizvode u većim količinama, poput Tiguana i novog Tayrona.

Touareg je lansiran 2002. godine kao sestrinski model Porsche Cayennea, s jasnim ciljem pozicioniranja VW-a u višu klasu. Projekat je bila vizija tadašnjeg glavnog izvršnog direktora Ferdinanda Piëcha, koji je također promovirao limuzinu Phaeton. Iako je Phaeton brzo zaboravljen, Touareg je pronašao svoju publiku i odigrao važnu ulogu u afirmaciji SUV segmenta unutar Volkswagen grupe.

slika

Prva generacija donijela je do sada neviđenu kombinaciju terenskih sposobnosti i luksuza u VW modelu. Druga generacija stigla je 2010. godine, a trenutna, treća, predstavljena je 2018. godine. Baziran na platformi MLB Evo, Touareg dijeli osnovu s modelima kao što su Audi Q7, Porsche Cayenne, Bentley Bentayga i Lamborghini Urus. Posljednje osvježenje dobio je 2023. godine, a najavljeni kraj proizvodnje 2026. godine poklopit će se s tipičnim osmogodišnjim životnim ciklusom modela.

Volkswagenova strategija jasno pokazuje da je premium segment prepušten brendovima unutar grupe koji su u njemu prirodniji, prvenstveno Audiju i Porscheu. U međuvremenu, VW se fokusira na tržišno potentnije modele. Novi Tayron bi trebao preuzeti dio kupaca koji su ranije birali Touareg. Sa obiljem prostora, tri reda sjedišta i naprednom opremom, nudi funkcionalnost, ali ne i prestiž Touarega. Na sličan način, Volkswagen je već zamijenio Touareg u Sjevernoj Americi modelom Atlas (poznatim i kao Terramont), a sada istu filozofiju prenosi i na evropsko tržište.

slika

Gašenje Touarega nije izolovan slučaj. Kako se ispostavilo, i VW se priprema za kraj modela ID.5. Kupe-SUV nije postigao očekivani uspjeh, te odlazi nakon samo jedne generacije, navodno 2027. godine. Također, odustali su planovi za manji, pristupačniji električni minivan koji je trebao naslijediti Touran. Razlog je jasan, tržište i dalje preferira SUV-ove i crossover modele u odnosu na klasične minivane. U pozadini, VW-ov razvojni centar u Braunschweigu radi punim kapacitetom, s prioritetom na ključnim projektima poput električnog nasljednika Golfa. U takvom kontekstu, luksuzni modeli poput Touarega jednostavno više ne nalaze mjesto u Volkswagenovoj viziji budućnosti.

Jutarnji.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare