4. Juna 2023.

Zbog problema s konstrukcijom motora, protiv Renaulta ide krivična prijava

Sve je počelo pre nekoliko godina kada su se pojavili problemi u eksploataciji uslovljeni nepouzdanošnju pomenutog pogonskog sklopa o čemu možete više da pročitate u priloženom linku. Konkretan agregat je ugrađivan u vozila s oznakama Renaulta, Dacije i Nissana. Bio je predmet proizvodnje između 2012. i 2016. godine (do pred sam kraj tog dvanaestomesečnog perioda). U nekom kasnijem trenutku, proizvođač je modifikovao agregat u želji da se pod kontrolu stavi identifikovana preterana potrošnja motornog ulja. Problem je bio toliko dubok da se kao posledica istog mogao dogoditi totalni kolaps pogonskog sklopa.

Dodatni bes kod zlosrećnika koji su pazarili vozila s problematičnim agregatom, izazvala je i odluka proizvođača da ne pokrene zvaničnu akciju povlačenja vozila zarad korektivne intervencije (opoziv), birajući da interveniše od slučaja do slučaja. Sud je pre nekoliko nedelja naložio proizvođaču da oformljenoj grupaciji kupaca, a koju čine 1.100 razjarenih vlasnika očajnih vozila, dostavi internu dokumentaciju kako bi ovi mogli da se na kvalitetniji način obrate sudu i oforme slučaj protiv Renaultove alijanse. Advokat vlasnika vozila, Krostof  Leževak je objavio da sprema krivičnu prijavu protiv automobilskog giganta.

Sud u Nantu će dobiti taj dokument prema najavi pomenutog pariskog lista, a u njemu će stajati navodi o „teškoj obmani, prevarnom delovanju u privredi“ ali se takođe pominju i „pronevera, uništenje, dergradacija i pogoršanje opasno za ljude, dovođenje u opasnost ljudskih života“. Ukupno je 1.782 kupca stalo iza ovog pravnog akta, a većina njih su iz grupe fizičkih lica, naveo je advokat Leževak.

Renault nastavlja s pobijanjem optužbi i odbacuje odgovornost. Konkretan motor je ugrađen u oko 400 hiljada vozila, i kao takav može da izazove potencijalne probleme kod 133.050 primeraka vozila, ali po navodima konstruktora, “samo je manje od 10% tih agregata u realnoj eksploataciji pokazalo tendenciju ka prekomernoj potrošnji motornog ulja“. Takođe se navodi i da je „zbrinuto čak 93% kupaca koji su se požalili na sekiraciju s ovim u vezi”.

Na kraju, videćemo šta će iz svega proizaći, onda kada sud „raspakuje i ogoli“ krajnju istinu.

Zahvaljujući prvom komentaru koji je usledio par minuta nakon objave, dodajemo i predlog da obavezno pročitate članak od pre par godina, a u kom se bavimo temom prekomerne potrošnje motornog ulja kod motora raznih proizvođača. EVO LINKA.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare