26. Novembra 2023.

Završava se emitovanje kultne krimi-serije “Plava krv”: Ne vjerujete policajcu bez brkova

Emitovanje najdugovječnije američke krimi-serije “Plava krv” konačno će sljedeće godine biti završeno nakon 14. sezone, čime će ova dugovječna saga kanala CBS završiti priču o policijskoj porodici Regan, koja je tokom proteklih 13 godina polako, ali sigurno ušla duboko pod kožu svih ljubitelja policijskih priča na na malom ekranu.

Nakon odobrenja obnove za 14. sezonu postala je druga na listi najdužih serija koje se emituju na kanalu CBS, a i ispred nje je samo krimi-saga “Mornarički istražitelji” koja je nedavno obezbijedila 21. sezonu. I koliko god ovo djelovalo impresivno, posebno u eri striminga, kada serije nestaju preko noći nakon najmanjeg pada rejtinga, iza ovog uspjeha serije, koja je krenula bez velike pompe i koju nisu pratili hvalospjevi kritike poput nekih drugih serija, stoji vrhunski rad cijele ekipe, od scenarista do glumaca, te duboka posvećenost svom zanatu, čime je kupljena vjernost publike, koja je godinama održavala “Plavu krv” u životu u vrlo jakoj konkurenciji. “Plavu krv” (Blue Bloods) kreirao je porodični scenaristički tandem koji čine supružnici Robin Grin i Mičel Berdžes, a radnja prati porodicu Regan, čiji su članovi generacijama radili i još rade u njujorškoj policiji. Glavni lik je ujedno i glavni načelnik njujorške policije Frenk Regan (Tom Selek), ratni veteran, koji koristi svoje specifične taktike u rješavanju različitih slučajeva. On je već duže vrijeme udovac. Njegov srednji sin, takođe policajac Džo, izgubio je život na dužnosti, zbog čega je Frenk zaštitnički nastrojen prema starijem sinu i detektivu Deniju (Doni Volberg), ćerki i zamjenici državnog tužioca Erin (Bridžet Mojnahan) i najmlađem sinu, novopečenom uličnom policajcu Džejmiju (Vil Estes). Naravno, ne treba pominjati i da je Frenkov otac Henri (Len Karou) takođe bio policajac sa visokim činom i statusom u policiji Njujorka, a tu su i djeca, supruge, rođaci i kolege koji gravitiraju oko porodice. Reganovi su irsko-američka katolička porodica, sa generacijskom tradicijom u snagama zakona i koja se okuplja na nedjeljnoj večeri svake sedmice, a upravo su ove večere srce svake epizode oko kojeg se pletu porodični i policijski odnosi, koji su kod Reganovih postavljeni sa vrlo maglovitim granicama.

Grinova i Berdžers, koji su pekli zanat radeći u ekipi “Sopranosa”, svoje iskustvo s one strane zakona pretočili su u pisanje svog projekta, mudro shvativši da je u ovom žanru sve dobro poznato što se tiče pravila žanra, ali to ne znači da zanimljivim likovima i njihovim porodično-poslovnim odnosima unutar policijskog zanata ne možete napraviti autentičnu priču. Jasno je da, kad imate službu koja je glavni instrument državne moći i sile, nije teško silu upotrijebiti na pogrešan način, a kad se služba prenosi generacijski, rizik je naravno daleko veći. Iako se “Plava krv” na određeni način bavi glorifikacijom policijskog posla, ona, za razliku od dobrog dijela konkurencije, nije bježala od činjenice da su njene snage pune “trulih krompira” i da je granica između kriminala i policije krajnje lomljiva kategorija, dajući kroz njihovu slabost kompleksnost svojim karakterima. Zbog toga su oni irsko-katoličke korijene svojih junaka iskoristili da svaki član porodice predstavlja određenu ljudsku vrlinu u skladu sa biblijskim motivima, njihovim godinama i njihovim životom u seriji. Tako je djed Henri mudrost, Frenk je umjerenost, Doni je pravda, Džejmi je iskrenost, Erin je poštenje, a njena kćerka Niki idealizam, Denijeva supruga Linda je milost, a Denijevi klinci Džek i Šon su nevinost, što su hvale vrijedne vrline, ali teško održive kada se bavite poslom koju uključuje ubistva, pljačke, korupciju, nasilje, seksualne zločine, narkotike te mnogo novca i moći u igri.

Ovako postavljena priča, koja uz centralni motiv serije koja se u prvoj sezoni bavi istragom ubistva srednjeg sina Džoa od strane korumpiranih policajaca poznatih kao “plavi templari”, te brojnih drugih slučajeva u čiju su istragu upleteni Reganovi, dala je autorima mogućnost da svoje junake izvedu iz krutih okvira televizijskog mejnstrima, ali i da ne odu u radikalnu rekonstrukciju žanra, taman po mjeri porodične publike, malo konzervativnijih shvatanja koja čini glavnu bazu gledalaca.

Međutim, da bi se to ostvarilo na upečatljiv način, bili su potrebni upečatljivi glumci, a jasno je da je malo ko u ovom žanru upečatljiviji od Toma Seleka, čija ikonična pojava sa slavnim brkovima još od “Magnuma” predstavlja kako simbol krimića, tako i principijelnih likova sa malog ekrana. Oko Seleka i njegovih brkova okupljena je ekipa iskusnih epizodista koja sa rutinskom sigurnošću pruža pred kamerama podršku svom šefu i ocu, dok kvalitetan izbor talentovanih glumaca unosi mladalački šarm i energiju u porodične redove Reganovih.

Veteran Selek, iza kojeg stoji iskustvo dugo četiri decenije, briljira kao čovjek koji mora kao kormilar ostati iznad vode i kao profesionalac i kao patrijarh iako brojna iskušenja pokušavaju potopiti njego brod i publika mu, prosto rečeno, vjeruje u toj ulozi koja je kao stvorena za njega.

A kolika je posvećenost Seleka i ekipe svom zadatku u ovoj franšizi, govori činjenica da su svi glumci i producenti koje vodi Kevin Vejd prihvatili umanjenje honorara za 25 odsto kako bi dobili dozvolu za 14. sezonu i priveli priču kraju na pravi način. Serija je od samog početka emitovanja privukla veliku pažnju gledalaca i dobila brojne pohvale, kako zbog autentičnih njujorških lokacija, tako i zbog Selekove uloge za koju je nagrađen “Emijem”. Serija je imala podijeljene kritike, pa je na sajtu “Roten tomatos” dobila ocjenu odobravanja od 84% sa prosječnom ocjenom od 7,3 na osnovu 31 recenzije. Kritički konsenzus hvalio je harizmatične izvedbe Seleka i Volberga, intrigantne zaplete i uvjerljive doze porodične drame unutar policijskih proceduralnih zamki, dok su negativne kritike bile upućene na račun sporosti radnje, rasizma i odsustva tolerancije prema društvenim manjinama, ali potrebno je reći i da su uglavnom dolazile od strane liberalno orijentisanih medija, naklonjeni “vouk” standardima.

Ipak, autori nisu željeli da odstupe od sopstvenih shvatanja, svjesni da svijet irskih policajaca nije trendovska “bajka” na temu rase i rodova, već stvarna i vrlo surova igra, najčešće muškog, bijelog nasilja i krutih zakonskih normi, što bi definitivno pokvarilo uvjerljivost svijeta u kojem se kreću njihovi junaci. S druge strane, publika je vrlo dobro reagovala sa prosjekom od 12 miliona gledalaca po sezoni, koji je porastao na 14 miliona u sedmoj sezoni, dok je od 10. sezone počelo osipanje do devet miliona gledalaca koji su pratili 13. sezonu, što je takođe razumljivo kada se uzme u obzir dužina emitovanja i sve masovnija konkurencija.

Franšiza će biti završena emitovanjem ukupno 293 epizode, a finalna sezona imaće osamnaest epizoda podijeljenih u dva dijela. Prvih deset epizoda biće prikazano od 16. februara na kanalu CBS i servisu “Paramount+”, dok će preostalih osam epizoda debitovati u jesen 2024. i to će, po svemu sudeći, biti definitivni oproštaj od Reganovih i brkova njihovog lidera.

Selek

Tomas Vilijam Selek (1945) probio se kao glumac ulogom privatnog detektiva Tomasa Magnuma u televizijskoj seriji “Magnum” (1980 – 1988).

Tokom karijere odigrao je više od 50 uloga na filmu i televiziji, a osim lika Frenka Regana, poznat je po ulogama u serijama “Stuon” i “Prijatelji” te u filmovima “Tri muškarca i beba” (1987) i njegovom nastavku “Tri muškarca i mala dama” (1990), “Kvigli u Australiji” (1990) i drugih. Dobitnik je dva “Emija” i brojnih drugih priznanja.

Izvor: Glas Srpske

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare