Mercedes je najavio novu E klasu otkrivanjem detalja njenog enterijera. Kako kažu u toj kompaniji, budući kupci ovog modela “mogu da se raduju posebno impresivnom iskustvu zabave”.
Nakon nekoliko meseci iščekivanja, Mercedes je objavio informacije u vezi sa putničkom kabinom nove E klase. Ukratko, neverovatna je.
Nova E klasa i sama najava pokazuju koliko se auto industrija promenila za samo nekoliko godina.
Najava jednog od najvažnijih modela u gami proizvođača počinje upravo enterijerom, a tu dominira ono što se krije iza stakla.
Upravo tako, W214 je već tu, iza ugla, a mi ga upoznajemo kroz pogled u unutrašnjost. I odmah kompliment Mercedesu: enterijer nije čista kopija onog u električnom EQE.
Ljubitelji Mercedesa će odmah primetiti da nema “turbina”, pa su sada otvori za ventilaciju daleko diskretniji.
Dominira minimalizam, pa se tasteri nalaze samo ispod centralnog ekrana, i to oni za prečice.
Tu novosti ne prestaju, jer E klasa dobija i opcionu selfi kameru. To je deo novog MBUX Superscreena i radi samo kada automobil miruje. Takođe se može koristiti za video konferencije preko Zooma ili Webexa.
Kao i u nekim drugim Mercedesima, specijalna kamera prati pogled vozača. Ako slučajno pogleda prema ekranu suvozača, on će se odmah zatamniti, sve da bi se smanjilo ometanje vozača.
A kada govorimo o inovacijama, recimo da MBUX sada uključuje TikTok aplikaciju, zajedno sa igricom Angry Birds i pretraživačem Vivaldi.
Konačno, ZYNC portal za striming se nudi kao opcija.
Na listi noviteta je sistem Active Ambient Lighting, gde se ambijentalno osvetljenje prilagođava audio sistemu prateći ritam pesme koja se trenutno pušta.
A sigurno će često svirati, jer je Burmester 4D surround sistem sa 17 zvučnika i vibracionim sistemom u sedištima dostupan vozaču kao deo standardne opreme.
A ako suvozaču pozli dok se vozite, od tolikog gledanja filmova i pretraživanja interneta, još uvek postoji program Energising Comfort, koji dokazano pomaže u suzbijanju mučnine.
I jedna pohvala: za razliku od Porschea Taycan, gde se položaj ventilacionih otvora kontroliše preko ekrana, ovde ih i dalje možete podesiti ručno.
Sve navedeno pokazuje da će Mercedes sa novom E klasom ponovo podići letvicu i postaviti neke nove standarde. I ne samo u pogledu povezivanja i udobnosti.
B92.