Treba se dobro raspitati koliki su servisni troškovi automobila koji se proizvode sa novom tehnologijom i u malim serijama.
U svim ispitivanjima kvaliteta vozila, Hyundai je uglavnom u vrhu po pouzdanosti, cene usluga servisa su prosečne, ali tehnologija vodoničnih gorivnih ćelija je još retkost u današnjoj auto-industriji, a proizvodnja u malim serijama veoma skupa.
Kada je reč o ovakvim astronomskim računima, obično su u pitanju troškovi popravke skupih hipersportskih automobila, ali postoje izuzeci.
Ako kupujete automobil sa novim tehnologijama, onda ste na nepoznatom terenu, sa puno pitanja, a jedno od njih su i troškovi servisiranja, piše Revijahak.
Vlasnik Hyundaija ix35 FCEV sa pogonom na vodonik dobio je servisnu ponudu za svoj SUV zbog čega je ostao bez reči i van sebe. Procenjeni trošak popravke za vozilo staro 7 godina (garancija 5 godina) iznosio je neverovatnih 104.000 evra.
Til Vestberg, biznismen iz Bad Homburga u Nemačkoj, kupio je novi Hyundai ix35 FCEV 2016. godine za 50.200 evra kao zamenu za plug-in hibrid Toyotu Prius. Kako prenosi Auto Bild, koji je otkrio priču, kompaktni SUV sa vodoničnim gorivnim ćelijama radio je bez problema 7 godina, a vlasnik je u tom periodu prešao 84.000 km.
Ali sada se automobil pokvario, prikazujući poruku o grešci na ekranu svaki put kada vlasnik pokuša da ga pokrene.
Šta košta toliko?!
Ogroman račun za popravku se uglavnom pripisuje vodoničnim gorivnim ćelijama, koje koštaju 84.875 evra pre oporezivanja.
Izuzetno visoka cena je posledica činjenice da je ix35 FCEV vozilo ograničene proizvodnje sa skupom tehnologijom i ograničenom dostupnošću rezervnih delova. Naravno, vlasnik neće platiti račun za popravku i ovo je kraj pomenutog automobila.
Vestberg nije zadovoljan ishodom i želi da Hyundai uzme auto nazad. U izjavi za Auto Bild, proizvođač automobila je priznao da popravka nema ekonomskog smisla i pokušava da pronađe alternativna rešenja za kupca.
Hyundai ix35 FCEV je ostao u proizvodnji između 2013. i 2018. pre nego što ga je zamenio Hyundai Nexo.
Rezervni deo za gorivne ćelije za inače masovno proizvedeni Nexo košta nešto “pristupačnijih” 41.650 evra, iako Hyundai tvrdi da je novi sistem dizajniran da traje 10 godina ili 5.000 sati pre nego što bude morao na servis.
Izvor: B92