Globalno tržište električnih vozila (EV) oporavlja se od jednog od najdramatičnijih kolapsa mesečne prodaje. Istraživanje kompanije Rystad Energy pokazalo je da je u januaru širom sveta prodato samo 672.000 električnih vozila, što je otprilike polovina prodaje ostvarene u decembru 2022. i samo 3 procenta povećanja u odnosu na januar 2022.
Istovremeno, tržišni udeo električnih vozila među svim prodatim putničkim automobilima je takođe pao na 14% u januaru, što je znatno niže od 23% zabeleženih u decembru.
Prodaja električnih vozila je u stalnom porastu poslednjih godina, a usporavanje prodaje je zabrinjavajuća vest za industriju. Poreske olakšice i vladine subvencije su do sada podupirale tržište električnih vozila, jer države identifikuju elektrifikaciju voznog parka putničkih automobila kao osnovnu taktiku za postizanje ciljeva nulte emisije.
Smanjenje ili ukidanje ovih subvencija početkom godine negativno je uticalo na raspoloženje potrošača. Sada proizvođači automobila pokušavaju da preokrenu silaznu putanju i spasu tržište 2023. godine.
Subvencije za električna vozila u mnogim evropskim zemljama i Kini smanjene su početkom godine, a povratak bilo kakve značajnije subvencije je malo verovatan u bliskoj budućnosti. Jedini tračak nade za globalnu perspektivu je američko tržište, koje je tek na početku svog puta elektrifikacije i uvođenja poreskih olakšica.
SAD su bile jedino veliko tržište na kome je zabeleženo povećanje prodaje električnih vozila i tržišnog udela u poređenju sa prethodnom godinom, iako je njihov doprinos globalnom ukupnom iznosu još uvek relativno minimalan.
Kina, najveće svetsko tržište električnih automobila, doživela je pad prodaje električnih vozila od skoro 50% u januaru 2023. u odnosu na prethodni mesec.
Iako je u januaru došlo do marginalnog povećanja prodaje električnih vozila u Evropi u odnosu na isti mesec prethodne godine, tržišni učinak je bio loš, a mnoge zemlje su imale nagli pad prodaje električnih vozila nakon decembra 2022.
Kako su se subvencije za električna vozila bližile kraju, mnogi potrošači su požurili da kupe nove automobile pre kraja 2022. Zbog toga je prodaja na kraju prošle godine rasla,
Za projektovanu električnu revoluciju, tih 3 odsto rasta je premalo. Sve ovo je verovatno navelo Teslu da značajno spusti cene svojih modela, a reagovali su i neki drugi proizvođači električnih automobila.