Električni automobili imali bi i te kako smisla u Brazilu jer ova velika država ima jednu od “najzelenijih” energetskih mreža na svetu. Više od 80 odsto električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.
Političari, velike poljoprivredne kompanije i veliki proizvođači automobila poput Toyote i Volkswagena udružili su se u Brazilu kako bi zadržali primat na tržištu vozila na etanol na račun električnih automobila.
Brazilski automobili na fleksibilno gorivo, koji mogu da rade na mešavini etanola i benzina, dugo su bili najpopularnija vozila na tržištu,a sada ti automobili, pokretani delom i destilatom šećerne trske, prete ekspanziji potpuno električnih automobila u toj južnoameričkoj zemlji, izveštava Blumberg.
Uprkos popularnosti automobila sa fleksibilnim pogonom na etanol, nije sve nužno u rukama kupaca. Naime, automobili na etanol su povezani sa moćnom i uticajnom brazilskom industrijom šećera.
Podsetimo se da je Brazil najveći svetski proizvođač šećerne trske, a industrija šećera je postajala sve moćnija i do 1979. godine pronašla još jednu nišu u automobilima na čist etanol koje je u to vreme uvozio Fiat.
Ovi automobili pokretani alkoholom dobijenim od šećerne trske bili su jeftiniji od automobila na benzin i učinili su Brazil manje izloženim nestašici nafte. Kupci su dobro reagovali na ove automobile.
Zanimljibo je da su automobili sa fleksibilnim gorivom činili su 84,5 odsto ukupne prodaje automobila u zemlji u junu 2023, prema Blumbergu. Uprkos tome što električna vozila emituju tek polovinu štetnih gasova (8 ili 9 tona CO2) u odnosu na automobile pogonjene šećernom trskom, čini se da vlada Brazila nije voljna da dopusti da električna vozila uspeju u toj zemlji.
Komercijalni interesi postojećih velikih poljoprivrednih kompanija i auto-industrije takođe igraju važnu ulogu, a ne pomaže ni to što su električna vozila u Brazilu duplo skuplja od vozila na etanol.
Zbog tvrdoglavog privrženosti zemlje automobilima na etanol, čak i nadolazeći proizvođači električnih vozila iz Kine planiraju da proizvode fleksibilne hibride. Isplati se, veliko je tržište.
Zanimljivo, električni automobili imali bi i te kako smisla u Brazilu jer ova velika država ima jednu od “najzelenijih” energetskih mreža na svetu. Više od 80 odsto električne energije dolazi iz obnovljivih izvora.
B92.