Fordova odluka da eliminiše sve putničke automobile i fokusira se samo na značajno profitabilnije krosovere, terence i pikap kamionete je ona o kojoj se i dan-danas mnogo priča. Takvu diskusiju su pokrenule vesti da će Mustang uskoro biti ponuđen sa četvoro vrata, pa se mnogi pitaju „ugasili ste Focus, Fusion/Mondeo i Taurus da biste onda dodali vrata na Mustangu?“, ali kada je ova odluka doneta krajem protekle decenije, Ford je obećao potpuno novu ponudu četvorotočkaša za one koji nemaju baš dubok džep.
Model Maverick je trebalo da bude jedan od njih. Predstavljen je 2021. godine na istoj platformi na kojoj se već proizvode krosoveri kao što su Escape/Kuga i Bronco Sport i odlično je primljen od strane publike. Na američkom tržištu ipak nema mnogo kamioneta dužine „samo“ pet metara, sa pogonom na prednje točkove, hibridnim pogonskim sklopom i potrošnjom od tek 5,5 litara goriva na 100 kilometara.
Ono što je Mavericku posebno trebalo da ide u korist je njegova reklamirana cena od samo 19.999 američkih dolara, što je bilo u samom rangu sa Focusom i nešto manje od Fusiona. Ford je na taj način želeo da pokaže javnosti kako navodno i dalje brine o širim narodnim masama. Ali kako to obično biva, izložbeno-prodajni saloni su prvo imali samo bogato opremljene modele uz obećanje da će pristupačnije konfiguracije stići nešto kasnije.
Doduše, to se nije odrazilo na prodaju. Američki proizvođač vozila je prošle godine isporučio 94.058 jedinica, a obim isporuka je skočio za čak 81% tokom prvih šest meseci ove godine.
Međutim, Ford je nedavno predstavio osveženi Maverick i ne možemo da ne primetimo koliko je skuplji od prethodnika. Čak i bazni paket opreme nazvan XL košta čak 27.890 dolara, a za navedenu sumu novca kupac dobija 2,5-litarski hibrid sa 190 konjskih snaga, s pogonom na prednje točkove i menjač tipa CVT. I zašto onda toliki rast u ceni za vozilo koje se praktično nije ni promenilo tokom svoje tri godine proizvodnje? Istraživanja pokazuju da je prosečna prodajna vrednost u automobilskoj industriji skočila za svega 5,8% u navedenom periodu, pa zašto je u slučaju Mavericka ta brojka 24,7%?
Ford nam daje ono tradicionalno „prodavanje magle“ koje zvuči u stilu, „eliminisali smo slabije opremljene pakete jer ih gotovo niko nije kupovao, pa sada nudimo baš ono šta publika zahteva“. Američki gigant pritom nije zaboravio da doda i da su njegovi troškovi proizvodnje značajno skočili tokom poslednje tri godine, ali je realnost takva da Ford prodaje svaki Maverick koji siđe sa pokretne trake i samim tim nema razloga da snizi cene. Neki eksperti će reći da uspeh Mavericka zapravo šteti većem i skupljem modelu Rangeru, pa je i ovde Fordu u interesu da podigne cene pristupačnijih modela.
Na kraju dana, Maverick je popularan i tako će verovatno i ostati, a neće nas iznenaditi da mušterije naredne godine budu primorane da izdvoje još više iz džepa…
AutoRepublika