13. Februara 2024.

Zaštitne ograde na putevima preslabe za teške električne automobile i SUV vozila?

Ograde su testirane da ispunjavaju standarde za starije putničke automobile teške samo 1.500 kg i nisu testirane za masivnije ili veće modele.

Zaštitne ograde na švedskim putevima nisu dizajnirane za teške električne automobile ili SUV vozila. Ograde su testirane da ispunjavaju standarde za starije putničke automobile težine samo 1500 kg i nisu testirane za teže ili veće automobile. Zbog toga se u slučaju izletanja sa puta povećava opasnost za putnike.

Švedske zaštitne ograde uopšte nisu testirane sa današnjim teškim električnim automobilima ili SUV-ovima. Standard čak i ne zahteva od njih da se nose sa današnjim težim električnim automobilima ili SUV modelima, piše Revijahak.

Zaštitne ograde na švedskim putevima grade se prema standardu za testove sudara i homologacije pod nazivom EN1317-2:2010, koji se primenjuje od 1998. godine. To je standard koji se primenjuje u EU i postoje različite gradacije. Švedska je izabrala klasu pod nazivom N2.

Foto: VTI

Ograde u Švedskoj moraju da prođu test sudara sa putničkim automobilom težine 1.500 kg pri 110 km/h pod uglom od 20 stepeni.

Problem je što su skoro svi automobili u Švedskoj danas znatno teži. Mnogi SUV-ovi teže oko 2.000 kg. Električni SUV često teže 2.200-3.000 kg.

Na primer, novi Volvo XS90 teži 2.818 kg, a Mercedes EQS SUV 2.987 kg.

Jednom prilikom, VTI (Švedski nacionalni institut za istraživanje puteva i transporta) testirao je ogradu u odnosu na Volvo XC90 težak “svega” 2.090 kg. Površina puta je bila blago povišena, a automobil se prevrnuo preko ograde.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare