24. Novembra 2024.

Zamjena za Jeep Cherokee stiže naredne godine

Odluka Jeepa, da nakon 2023. godine iz ponude eliminiše krosover Cherokee, je bila jedna od onih o kojoj se dosta pričalo u američkim medijima. Ne toliko zbog toga što je neko žalio što na tržištu više nema SUV-a koji se značajnije nije promenio tokom jedanaestogodišnje istorije, već više kako su čelnici firme reagovali sa zaposlenima.

Rečeno im je da proizvodnja mora privremeno biti obustavljena zbog slabije potražnje, da bi onda iz medija saznali da više neće biti obnovljena i da više nemaju radna mesta. U gradu Belvidir (američka savezna država Ilinois), gde se Cherokee inače proizvodio, takav način poslovanja je oštro kritikovan, najviše iz razloga što je reč o situaciji gde ekonomija celog grada zavisi od Jeepove fabrike.

Ruku na srce, prodaja je zaista išla razočaravajuće. U 2018. godini je isporučeno rekordnih 239.427 vozila, a svega pet godina kasnije je tek 40.322 Cherokeeija pronašlo vlasnike. Kada se pritom doda iznenadna popularnost manjeg Compassa, sličan konačan ishod smo mogli i da nagovestimo. Sindikat i Jeep su na kraju zakopali ratne sekire tako što je fabrika iskorišćena za proizvodnju nekih drugih modela, kao i komponenata, a zaposleni su vraćeni na radna mesta.

Tokom letnjih meseci su postojale najave da će nova generacija Cherokeeija ipak stići u izložbeno-prodajne salone. Sada su vest, u razgovoru sa kolegama sa sajta Automotive News na ovogodišnjem Salonu automobila u Los Anđelesu, potvrdili i čelnici američkog proizvođača vozila i to pretežno prvi čovek brenda po imenu Antonio Filosa.

Filosa je rekao da možemo da očekujemo hibridno izdanje, ali nije ulazio u detalje da li je reč o tradicionalnom hibridu ili takozvanom PHEV-u (plug-in hibrid). Jeep inače nudi ovu drugu opciju na modelima Grand Cherokee i Wrangler, a tamo nosi značku 4xe.

Ranije smo mogli da čujemo i priče da će Cherokee biti električni model, mada je tako nešto teško očekivati kada znamo da popularnost za takva vozila ipak ne raste onom brzinom kao što se očekivalo. Mediji takođe spekulišu da novi Cherokee neće silaziti s pokretnih traka u Belvideru, pošto ova fabrika neće ponovo biti otvorena sve do 2027. godine, a Motor1 spekuliše kako bi Meksiko eventualno bio idealna lokacija za realizaciju zamisli.


Bilo kako bilo, Amerikanci imaju običaj da predstave novi model oko godinu dana pre nego što stigne u izložbeno-prodajne salone. To nam govori da novi Cherokee najverovatnije neće dospeti u ruke mušterija pre proleća 2026. godine, a do tada se mnogo toga može promeniti…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare