U budućnosti bi benzinske pumpe u Njemačkoj trebalo da svojim kupcima obezbede još jednu dodatnu uslugu. Prema pisanju nemačkih medija, novi pravni okvir trebalo bi da bude predložen u narednih nekoliko nedelja.
Trebalo bi da obaveže sve benzinske pumpe da ponude punionice za električna vozila. Mediji navode da će na ovaj način benzinske pumpe biti prinuđene da ponude novu uslugu.
Vlada u Nemačkoj želi da podstakne rast broja električnih automobila na nemačkim autoputevima do 2030. godine. Zakonski predlog kojim bi se vlasnici benzinskih pumpi obavezali da postave benzinske stanice biće na stolu u narednih nekoliko nedelja.
Ideja o kojoj se dugo raspravljalo
Ova odluka je zasnovana na ideji o kojoj se dugo raspravljalo. Kako je na IAA rekao nemački kancelar Olaf Šolc, benzinske pumpe bi trebalo da budu u obavezi da ponude brze stanice za punjenje električnih automobila.
Prema ovome, Nemačka bi trebalo da bude prva zemlja u Evropi koja će u narednih nekoliko nedelja uvesti zakon po kome operateri 80 odsto svih benzinskih stanica moraju da omoguće brzo punjenje električnih vozila sa najmanje 150 kilovata. „To znači da će strah od ograničenog dometa uskoro biti stvar prošlosti“, rekla je kancelarka.
Još se čekaju precizne odredbe
Trenutno postoji preko 90.000 javnih benzinskih stanica širom Nemačke. Mediji navode da ima oko 700.000 privatnih punionica, a planirano je postavljanje još 300.000.
Šolc nije objasnio kako bi tačno trebalo da izgleda obaveza za vlasnike benzinskih pumpi. U principu, bilo bi lepo da vozači električnih automobila kada vide benzinsku pumpu znaju da postoji opcija punjenja.
S druge strane, nemačko udruženje za energetiku i vodoprivredu ima sasvim drugačiju procenu situacije oko punionica. Smatraju da ni sadašnji kapaciteti nisu dovoljno iskorišćeni.
Od 1. jula, prema podacima Udruženja, instalirano je 100.838 javnih punionica sa ukupno 4,5 GV kapaciteta za punjenje. Međutim, potražnja nije zadovoljavajuća.
Adekvatna dostupnost javnih opcija za punjenje u Nemačkoj je takođe jasna kada se pogleda popunjenost objekata za punjenje. U zavisnosti od okruga, popunjenost je samo između 3 i najviše 25 odsto dnevno. U proseku, javne punionice su bile zauzete samo 11,6 odsto vremena. Čak i tokom dana – između 9 i 20 časova – prosečna popunjenost nikada nije bila iznad 20 odsto, pišu nemački mediji.
Kakva je situacija danas?
Čak i bez ikakve obaveze i zakona, trenutno je moguće puniti električne automobile na određenim benzinskim pumpama. Aral, na primer, čak ima i sopstveni krovni brend za aktivnosti vezane za elektromobilnost. Na oko 120 aralskih pumpi radi čak 500 benzinskih stanica do 350 kilovata.
Shell je takođe ušao u posao sa stanicama za punjenje sa Shell Recharge-om. Na većim Šel benzinskim pumpama, pored benzina i dizela, svoje vozilo možete puniti i strujom. Ovo preduzeće ima ugrađene punionice od najmanje 150 kilovata, posebno na većim pumpama.
HEM operater takođe nudi opcije brzog punjenja za električna vozila. Svako ko danas vozi električni automobil sigurno će se obradovati još širem spektru opcija javnog punjenja. Međutim, samo širenje mreže stanica za punjenje neće rešiti sve probleme u vezi sa električnim vozilima.
Danas se glavna bitka vodi sa velikim razlikama u cenama, zbunjujućim sistemima naplate i komplikovanim rukovanjem u punionicama. Ako javnost u nekom trenutku želi da vozi električne automobile, ova pitanja se moraju rešiti.
B92.