26. Maja 2023.

Zainteresovanost za besplatne priključke ogromna, postoje i problemi

FOTO: MIOMIR JAKOVLJEVIĆ/RINGIER

Ova odluka gradonačelnika Draška Stanivukovića i uprave Vodovoda obradovala je građane Banjaluke. Broj zahtjeva za priključke je rapidno porastao.

Goran P. iz Banjaluke kaže da je zadovoljan ovim potezom i činjenicom da će građani imati besplatne priključke za vodovod.

– Vremena su teška, inflacija je velika, teško se živi, pa ljudi moji kad bi neko od nas običnih smrtnika mogao da izdvoji 2.000 KM i plati priključak. Ovako dobićemo vodu i redovno plaćati račune. Tako je dobro za sve – priča Goran.

Slavko M. kaže da je dva puta podnosio zahtjeve u posljednjoj deceniji, ali sve je bilo uzaludno.

– Podnio sam dva puta zahtjev da mi se priključi voda i sve je ostalo samo na tome. To je bilo prije nekih sedam godina. Ni do dan danas nisam dobio nikakv odgovor – kaže Slavko.

Vršilac dužnosti izvršnog direktora za tehničke poslove u banjalučkom “Vodovodu” Željko Raljić istakao je da “Vodovod” trenutno snabdjeva vodom više od 6.500 priključaka. 

– Svakako da je obezbjeđenje besplatnih priključaka povećalo zainteresovnost stanovništva, da kroz ovu aktivnost regulišu svoj status priključka vode. Cijena kućnog priključka do sada je iznosila približno 800 KM. Međutim, ako se još doda da vlasnik priključka mora da obezbjedi prekop i vodomjerno okno (šaht), tada ukupni troškovi često puta u ukupnom iznose više i od 2.000KM – kaže Raljić.

On objašnjava da će na ovaj način ukupni troškovi biti umanjeni za besplatno priključenje na vodovodnu mrežu, koje će pasti na finansijski teret “Vodovoda”.

– Na ovaj način “Vodovod” će prikazati i socijalnu odgovornost prema potrošačima. Takođe, cilj nam je da u budućnosti usluge uključujući i iskop izvrše operativci vodovoda sa našom mehanizacijom. Već postepeno krećemo ovakvim načinom rada, za priljučke – rekao je Raljić.

Raljić kaže da postoji problem sa manjkom ljudi, ali da se konstantno radi kako bi se ispunio svaki zahtjev na radost građana.

– Naravno da su prioritet socijalno ugroženi, porodice poginulih boraca, ratni vojni invalidi, odnosno osjetljive kategorije građana. Trudimo se da udovoljimo svakom zahtjevu – rekao je Raljić.

Kao i svaka kompanija, tako i “Vodovod” ima probleme koje rješavaju uporedo sa aktivnostima koje imaju tokom čitave godine. Raljić ističe da postoji nekoliko akutnih problema za koje, da bi se riješili  potrebno je vrijeme i uporan rad uz angažovanje, kako vodovoda tako i ostalih Gradskih organa i drugih autoritetni organi odlučivanja. 

– Neki od problema su starost vodovodne mreže (više od 40 godina), nelegalna (divlja) kanalizaciona mreža, vremešnost pumpi na vodozahvatu, visoka cijena energenata. Dionice cjevovoda koje su loše, dotrajale i nisu u mogućnosti da obezbjede uredno vodosnabdjevanje bez gubitaka, zahtjevaju stalne popravke što iziskuje finansijske izdatke. Što se tiče četiri pumpe na vodozahvatu kapaciteta 300 l/s proizvedenih 70-ih godina prošlog vijeka, krenuli smo sa njihovom zamjenom i reparacijom. Navedeni zahvati donijeli bi uz efikasniji rad navedenih uređaja i uštede u potrošnji električne energije – rekao je Raljić. 

 Nabavkom prošle godine jednog dijela mehanizacije (tri kamiona, bager i remontom jednog starijeg teretnog vozila), te kadrovskim rješenjima na određenim pozicijama, ostvarili su, kaže Raljić, efikasniji rad sektora održavanja i mogućnost rješavanje nastalih kvarova na dnevnom nivou. 

– Implementacijom mini solarnih elektrana ćemo ostvariti uštede u potrošnji i korištenju električne energije. Takođe, nama je cilj da ostvarimo sistem daljinskog očitavanja potrošnje vode, koje bi nam doprinijelo uz redovnije mjerenje utrošene vode i smanjenje gubitaka – zaključio je Raljić.

srpskainfo

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare