Kinesko resorno ministarstvo naložilo je proizvođačima automobila da više ne koriste izraze poput “pametna vožnja” i “autonomna vožnja” u reklamama za sisteme pomoći vozaču (ADAS).
Takođe, zabranjena su ažuriranja tih sistema putem interneta bez prethodnog odobrenja vlasti.
Ova odluka dolazi nakon što je vozilo Xiaomi SU7 učestvovalo u nesreći u martu – auto je udario u betonski stub brzinom od 97 km/h, ubrzo nakon što je vozač preuzeo kontrolu od ADAS sistema.
Prema novim pravilima, proizvođači moraju prethodno testirati i dobiti dozvolu za sve funkcije koje se ažuriraju na već isporučenim vozilima, prenosi Rojters.
Na sastanku sa vlastima prisustvovali su i predstavnici Huaweija, BYD-a, Audija, Leapmotora i Toyote.
Ministarstvo unutrašnjih poslova upozorava da preuveličavanje sposobnosti sistema pomoći vozaču u reklamama može dovesti do visokih novčanih kazni ili čak gubitka licence.
U težim slučajevima, kao što su nesreće sa smrtnim ishodom, moguća je i zatvorska kazna do dve godine.
Regulatori pooštravaju nadzor jer je prodaja električnih i hibridnih vozila premašila 50% ukupnog tržišta krajem prošle godine.
Stručnjaci upozoravaju da bi nova pravila mogla usporiti tehnološki razvoj, ali i ubrzati konsolidaciju u prenatrpanom auto-sektoru Kine.