Kao što je poznato, od 2035. automobili na benzin i dizel, pa čak i hibridi, odnosno plug-in hibridi, više se neće prodavati u Evropskoj uniji. Mnogi to pozdravljaju, a ima i onih koji to vide kao promašen potez, koji bi mogao da naškodi evropskoj industriji.
Italija je, na primer, pojačala svoje negodovanje, a ministar saobraćaja, Mateo Salvini, nazvao je prelazak na električna vozila samoubistvom i poklonom kineskoj automobilskoj industriji.
Jasno je zašto tako razmišlja. Kineska auto-industrija je ogroman deo svojih kapaciteta prebacila na proizvodnju električnih vozila, koja su konkurentnija od evropskih, odnosno i do 10.000 evra jeftinija, ako se uporede modeli u istim klasama.
Čak se i veliki evropski proizvođači bore da prodaju električne automobile u Kini jer je lokalna konkurencija prejaka.
“Svima nam je stalo do vode, kvaliteta vazduha i čistije životne sredine, ali to ne znači otpuštanje miliona radnika i zatvaranje hiljada preduzeća. Ideološki fundamentalizam elektrifikacije je samoubistvo i poklon Kini”, rekao je Salvini, koji predvodi desničarsku stranku Lega Nord (Severna liga, Liga za sever).